Övertala mig att INTE skaffa en hund till!

taccotad

Trådstartare
Har nu kommit in en period då jag hemskt gärna vill ha ytterligare en hund. Jag vet att det säkert är en dum idé.

Vi har en hanhund som fyller 5 i december. Han kräver mkt, både mental och fysisk träning vilket jag självklart tillgodoser. Får han inte denna träning mår han inte bra.

Vi har en son som snart är 1 år och kräver sin lilla tid. Kommer mammaledig ett tag till och efter det enbart jobba halvtid.
Bor ute i skogen och tillbringar en hel del tid ute. Mina tankar går åt en ngt mindre ras än den vi har nu (han är en springer spaniel på 23 kg) och funderar även på korthårig.

Jag tror inte ens vi kommer så långt att sambon går med på mina planer men man kan alltid drömma!

Sv: Övertala mig att INTE skaffa en hund till!

Då ska jag göra det mycket svårare för dig.....

Just i skrivande stund, ligger en liten valp ( 8 veckor ) på rygg i mitt knä och visar hela härliga valpmagen...

Underbart mysigt ;) :D

Det vill du egentligen inte va? Som rubriken säger? Visst finns det lite underliggande att du Egentligen vill få lite förstärkning? :D Jag kan inte säga att du INTE skall skaffa en vovve till, då jag själv är helt nöjd med att vi skaffade en familjemedlem till. Det är verkligen mycket roligare att ha två!

Blir hundarna goda lekkamrater så har man mycket till godo, de roar varandra. Våra två töser kan ligga och brottas framför tv:n hela kvällarna, och när vi är ute drar de gärna lite race ute i skogen, jagar varann efter pinnar, kottar m.m. Och du skulle se loppen de håller i trädgårn- det går i fullt ös varv efter varv efter varv.
Det enda som är jobbigt med två hundar är att det är 8 tassar att torka efter blöta promenader. ;)

Åååh!
Här är en till som är otroligt sugen på en vovve till:love:
Vår lillskit är 10 månader nu så han är ju trots allt inte så gammal än. Men det kliar ändå i fingrarna efter en till. Kollar på annonser varje dag, man blir ju helt sjuk:p

Förnuftet säger iaf nej, så det blir till att sukta ett bra tag till:p

MEEEN vad jobbiga ni är!!! Satt nyss och försökte tala sambon tillrätta, han var helt tyst i flera minuter. Sen helt plötsligt sa han ett tyst "nej" och sen rabblade han upp några anledningar till varför vi INTE ska skaffa oss en hund till.

Lite mer saker som gör att du inte blir sugen på en vappis :angel:

Zaga2adagen009.jpg

Zaga och kampknuten

Zaga & Ludde

åååå Nu längtar jag ännu mer tills min valp ploppar ut ju!
Snart snart snart,,,,

Till Ts; Det är klart att du INTE ska låta din andra hund va ensam ;)
Klart du ska skaffa dig en valpis :D
Säg åt sambon att det finns bara fördelar ^^

Tyyyyyst med dig!!

(Måste komma ihåg att absolut inte visa denna tråd för sambon, som tjatar om att nästa hund ska bli en staffe)

Men guuuud vilken sötis. Hur kan du bara lägga ut såna bilder i en sån här tråd.

Lite roligt faktiskt, sambons största argument för att inte skaffa en hund till var: "tänk om den måste ut och kissa på natten och tänk om den piper på morgonen och då kanske det blir på helt andra tider än tex" (vår nuvarande hund)
Sen frågade jag honom vad han helst skaffar typ NU, han fick välja mellan hund och barn. Då väljer han BARN!!! Nu var det jag som blev lite rädd i stället.

Jag kanske lyckas snoka reda på din sambo och så skickar jag ett tips-sms ;) :D

Jag borde få samma hjälp. Alltså att inte skaffa en till hund.

Jag har under en längre tid funderat på om det är möjligt att skaffa en till hund, men hela tiden sagt att jag dels inte vet om jag kan introducera den nya medlemmen på rätt sätt (eftersom Sisko till och från haft problem med andra hundar i hemmet), dels inte kännt att vi har plats eller tid, speciellt inte nu när jag är sambo med pojkvännen och hans två katter, så jag har faktiskt lyckats få mig själv att sluta vilja...

...men nu, när Sisko kommer tillbaka från en underbar semester på Åland med mamma + bekant med hund och blir TOKIG när vi är ute i skogen och hon inte få hälsa på två hundar - och faktiskt SKÄLLER :eek: på sitt lilla huskysätt. Det har aldrig hänt förut. Och hon ville verkligen ha kontakt med de andra två. Och hon funkar huuur bra som helst bland folksamlingar med hundar och vid möte med andra (bekanta) hundar. Och katterna bryr hon sig knappt om. Och vi tittar på hus/gård. Då öppnas en massa dörrar. Och önskningar. Och funderingar.

Den näst sista spärren (som jag alltså byggt upp under många hårda år) släpper när sambon, efter att aktivt motionerat Sisko flera gånger, säger att det faktiskt vore rätt mysigt med en till...

:eek:

Vad gör man då?
Och hur vet man vilken ras eller ålder som passar?
Och hur fan gör man på rätt sätt?

*ber om ursäkt för svamligt trådkap*

Don't you dare!
Jag försöker vara förnuftets röst och intala oss att tjejen måste mogna mer först, hon är trots sina snart 14 månader väääääldigt valpig fortfarande.

Men en liten valpmage, doften av valp aaaaahhhh

Men vad är det med er?????????

La fram förslaget att vi kanske kunde vara fodervärdar åt en hund och konstig nog tyckte han bättre om det förslaget. Förstår inte varför?!

Ja jag förstår dig precis!!!

Vår hund har periodvis haft lite svårt för vissa andra hundar men med jämna mellanrum träffat och lekt med de han gillar. Nu träffar han aldrig nån, har ingen bekant med hund längre :(
Han älskar andra hundar och jag tror (och hoppas) att han gillat att ha en hund till här. Eller inte, han kanske tycker det är skönt att ha matte för sig själv och bara kunna ligga i soffan och jäsa när han vill det.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 607
Senast: fixi
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 077
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 074
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 524
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka