Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
När jag räknar ut hästarnas foderstater för det ett överskott av kalcium och magnesium (inga mineraler tillsatta)allt annat blir perfekt. Enligt foderstatprogrammet står det önädigt mycket , men ej skadligt.
Är det inte farligt?
Överskott som kommer från grovfoder är generellt inte skadligt alls, inom rimliga gränser. Kalcium kan t.ex. "överdoseras" med 3 ggr behovet, har jag för mig. (Rätta mig gärna om jag har fel! )
Ger man t.ex. några kg lusern är det lätt att Ca-innehållet i foderstaten skenar lite...
Jag antar att du får en väldigt skev Ca/P-kvot iom det höga CA-intaget, men så länge P-behovet är täckt är det inte heller någon fara.
Det är värre om du har ett stort överskott via kraft- eller mineralfoder, då bör du kanske överväga att byta foderslag.
Trädgård & Växter Man ställer dels in den på vilket djur man vill skrämma. Rådjur och igelkott får inte samma ljud-frekvens. Och ljuseffekter behöver man...