Tack så mycket allihopa, buke är guld
Det konstiga är att det rätt fort gick över till att kännas ganska ok, ändå. Sedan jag kom hem har jag fått två gråtattacker, som har varit ganska korta. Sedan har jag pratat med två vänner i telefon, och höll på att börja gråta när jag pratade med den första. Men sen - ingenting. Just nu känner jag att jag saknar honom, men att jag har mycket annat att se fram emot, och att det känns skönt att vara fri. Är det normalt att känna såhär redan några timmar efter uppbrottet, eller är det något psykiskt fel?
Det känns som att den hårdaste smällen kommer att komma ikväll, när jag ska sova och inte kan distrahera mig själv med annat. Men samtidigt känns det inte som att det kommer vara sådär jättehemskt ändå. Typ som att jag kommer få lite gråtattacker då och då hädanefter, men överlag klara mig bra.
För visst - jag saknar honom och är väldigt ledsen över att jag nog aldrig kommer få träffa honom igen - tanken är väldigt jobbig - men nu kan jag ju faktiskt göra vad jag vill. Jag behöver inte vara stressad över att jag konstant måste ha kontakt med honom - har nog gått max 4-3 timmar utan att vi har smsat eller pratat i telefon, när vi inte är med varandra. Nu kan jag åka och hälsa på vänner utan att 40 % av min uppmärksamhet fortfarande är riktad mot honom genom mobilen, utan att behöva vara hemma i tid för att vi ska kunna prata i telefon innan han går och lägger sig. Nu kan jag vara uppe hur länge jag vill utan särskild anledning när jag sover hemma, utan att han blir misstänksam.
Eller som igår - satt i trädgården med min mamma när han ringde på sin lunch. Jag är inte bekväm med att prata i telefon med honom när andra hör, om det inte gäller något särskilt. Att prata bara för att prata (då det ofta låter lite gulligt också) känns konstigt att göra inför andra. Då märkte han såklart att jag lät stel. När vi senare träffades på eftermiddagen sa han att han inte trodde på att det bara var mamma jag var med, utan någon annan också som jag ljuger om. Alltså att jag skulle ha träffat någon bakom hans rygg, bara för att jag lät lite stel på telefon
Sådana konstigheter har jag fått stå ut med i ett halvår nu. Och vill ni veta varför det inte blev någon utlandsresa? Nu vågar jag äntligen berätta utan att skämmas över att jag fortfarande är tillsammans med honom, haha. När vi satt och väntade på flyget frågade jag honom varför han var irriterad, för jag märke på honom att han var det. Då hade han tydligen fått för sig att jag hade kollat in andra killar på vägen till flygplatsen och på flygplatsen - han hade tydligen jämfört med tjejer, och jag tittade ca 1,5 sekund längre på killar i vår ålder än på andra... Jag har ingen aning vad han pratade om. Men det fick han för sig och trodde stenhårt på, och därför ville han inte åka på vår drömsemester ihop.
Jag kommer säkert bryta ihop senare. I alla fall försöker jag förbereda mig för det, för just nu känns det ganska lugnt. Jobbigt, men lugnt. Och jag kommer säkert behöva fortsätta skriva av mig här! Tack för att ni orkar läsa och ger stöd!