Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han snackar alltid om hur jäkla viktigt det är att vara ärlig och inte dölja något för varandra och blablabla. Lever inte jag upp till det så blir det ett jäkla liv, även om det egentligen är en "skitsak".
@goody Tycker du det är sunt att bli sur för att du inte sms:at god morgon? Eller för att du inte ringt spontant när du är iväg?
Efter vad du har skrivit så verkar han vara en väldigt klängig person som kräver en massa uppmärksamhet och när han inte får tillräckligt av dig (enligt honom) så söker han det på annat håll.
Backa och titta på det utifrån. Låter det som ett trevligt förhållande? Ett förhållande du skulle rekommendera en kompis?
... "Svartsjuka betyder att han älskar mig jättemycket".)
Men så ser jag hans framsteg, hur han litar mer och mer på mig och mer och mer kan slappna av och överlåta ansvar för saker och ting till mig. Det är verkligen babysteps, men det händer ändå någonting. Och det är det som gör det så jäkla mycket svårare. Tänk om han faktiskt kan mogna, och jobba bort de sidor av honom som bryter ned vårt förhållande?
Jag vet att ni har rätt. Jag har egentligen vetat länge att jag borde göra slut. Men så ser jag hans framsteg, hur han litar mer och mer på mig och mer och mer kan slappna av och överlåta ansvar för saker och ting till mig. Det är verkligen babysteps, men det händer ändå någonting.
sorry om en senior lägger sig i men...Tack så mycket för alla svar allihopa!
Jag vet att ni har rätt. Jag har egentligen vetat länge att jag borde göra slut. Men så ser jag hans framsteg, hur han litar mer och mer på mig och mer och mer kan slappna av och överlåta ansvar för saker och ting till mig. Det är verkligen babysteps, men det händer ändå någonting. Och det är det som gör det så jäkla mycket svårare. Tänk om han faktiskt kan mogna, och jobba bort de sidor av honom som bryter ned vårt förhållande? Jag vet att det kanske är önsketänkande, och kanske något jag hittar på för att ha en anledning till att slippa göra slut. Han säger att han inte alltid har varit såhär (han har haft långa förhållanden tidigare) men att det var den senaste tjejen som genom otrohet och lögner har förstört honom. Delvis sant, tror jag, men ligger nog annat bakom också.
Som @Stjaerna sa, så tror jag inte att han är en dålig människa. Jag är inte det minsta orolig för att han ska göra mig illa fysiskt, och jag tror inte han vill göra mig illa mentalt heller, men det gör han onekligen ibland. Men jag tror att han har dålig självkänsla, ett kontrollbehov från helvetet och dålig självinsikt. Lyckligtvis har jag ganska bra självinsikt (vilket kanske inte framgår i denna tråd och detta fall), och tar inte åt mig när han väl dummar sig. Men jag vet att det han gör är fel, och att jag inte ska behöva stå ut med det, oavsett om jag tar åt mig eller inte.
Vi pratade igår, och jag gjorde klart för honom att jag är vid bristningsgränsen nu. Om inte han i fortsättningen visar mig den respekt jag förtjänar (för jag vet att jag förtjänar det!), så dumpar jag honom, och om jag inte lyckas lita på honom igen efter det här med dejting-appen, så kommer jag att dumpa då också. Han säger att han är med på det hela, vill göra allt han kan för att få tillbaka min tillit, och att han älskar mig och inte vill vara med någon annan. Som flera har påpekat så är det inte det här med dejting-appen som är problemet egentligen, men det var det som fick mig att bli förbannad till slut. Jag tycker att jag förtjänar bättre när jag står ut med hans fasoner.
Jag kanske ljuger för mig själv när jag tror att det kan bli bättre, men jag har bestämt mig för att ge honom en chans till, hur naivt och korkat det än är (för det är det säkert). Jag känner att jag vill ha gjort allt jag kan för att få detta att funka innan jag gör slut, annars kommer jag inte kunna gå vidare. Att överväga att göra slut var ännu svårare nu iom att vi ska utomlands över helgen, så all drama kom väldigt olägligt... Men som jag känner nu så vill jag köra på, tar han inte vara på den chansen riktigt ordentligt så kommer jag göra slut. Det känns bara som en tidsfråga, men jag är för svag och vill det inte tillräckligt mycket för att göra slut nu. Förhoppningsvis kommer jag inte sitta här igen inom kort och ta emot folks "vad var det jag sa", men nu har jag gjort mitt val och får skylla mig själv om det blir så!
sorry om en senior lägger sig i men...
jag måste bara fråga - vill du vara tillsammans med honom? Eller med den han kanske kan bli?
Håller med. Tycker att det här låter som ett väldigt stereotypt fall av syndromet "allt kommer att bli bra OM han bara..."
Det värsta som kan hända dig är inte att han är otrogen utan att du stannar kvar hos honom.