Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den absolut bästa proteinkällan för allra minst insats - som dessutom funkar för människor utan nån som helst vana sen tidigare - är att ha höns. Och en tupp. Och lite mark de kan sprätta på.
Det är världens enklaste. (Hur stor apparat sa du att du ville ha sa du?)Kan nog lära mig att göra hembränt så du får dig något riktigt starkt
Det är världens enklaste. (Hur stor apparat sa du att du ville ha sa du?)
All hail to dagens nyktraste inlägg.Det beror på skälet till varför Sverige...
Som föredetta skåning vet jag precis vad du menar! Och då hjälper det ju inte att svara "I skogen" som ju för en del borde vara det naturligaste svaret!Jag har kamin och kan således elda och hålla värmen.. men som skåning så är det ju frågan var man får tag i bränne?
Och man kan göra extra mycket och byta till sig med det så att man kan få något någon annan har men inte som man själv har.Ingen aning, vi är typ nykterister
Men med krig och elände tänker jag att det kan behövas en hel del för att stå ut?
Tågen kommer att fortsätta rulla så bränne kommer det att finnas gott om även i Skåne om det kniper.Som föredetta skåning vet jag precis vad du menar! Och då hjälper det ju inte att svara "I skogen" som ju för en del borde vara det naturligaste svaret!
Vad kommer göra att tågen rullar?Tågen kommer att fortsätta rulla så bränne kommer det att finnas gott om även i Skåne om det kniper.
Det finns det redan strategier för att se till att så sker. (Säger inte mer så har jag inte sagt för mycket.)Vad kommer göra att tågen rullar?
Nu sparkar jag väl in en öppen dörr, men den strategin kanske skulle sättas sprätt på redan nu..?Det finns det redan strategier för att se till att så sker. (Säger inte mer så har jag inte sagt för mycket.)
Fasaner ja, det kan väl hålla hela Skåne levande en vinter, sånna finns det gott om!@Enya
Jag kan även tänka mig att (om tågen kommer rulla) byta bort alla fasaner som spatserar i trädgården, rådjuren som äter upp våra äpplen, och palla både päror, lök och purjolök från grannens åkrar som byte mot bränne.
Känns ganska fint att vara skåning ändån.
Spinofftråd och idéer om vad som kan göras den dagen landet angrips-blockeras av en fientlig armé.
En bra början är ju att läsa detta och visst, det är en publikation som försvarsmakten gett ut men med lite fantasi så finns det mycket som går att översätta i det "civila mörkret" den dan det hettar till.
http://www.vildvaxande.org/texter/handbok_overlevnad.pdf