Väldigt många förlitar sej på sina kunniga (manliga ?) överlevnadsmänniskor... MEN om vi nu blir anfallna vilka ska försvara oss om "alla" bara gömmer sej och bunkrar för sej själva ?
Eller är det de vi ska se till att storstadsfolket gör ?
(så tycker jag
)
Jag klarar mej också bra som det ser ut just nu hur jag bor osv... Och nej jag tänker nog inte i första hand ge mej ut i "krig"... Utan är så egoistisk att jag ser mer till mej själv och att klara mej själv...
Pappa är för gammal för att vilja ge sej ut i krig, och han är händig... Han kan smida tex. Han kan dessutom stycka djur och slå med lie osv. Och i krigstid skiter vi högaktningsfullt i om vi skjuter på grannens mark... Här finns gott om älg (då grannen sått deras favvogröda på åkern utanför) och vildsvin (de är ju lite skygga dock)... Och havet kanske kan ge lite fisk när vi lägger ut näten... Vatten ... Hmm kom på att vi har 2 st naturliga källor inom gång/ridavstånd inne i skogen. =) Och med 4 hästar varav 3 B-ponnier så ska de nog gå att lösa logistiken med de me... Och hö till dem i år har vi def redan hemma... Att behålla dem i hagen kan va värre.. Ponnier utan el i tråden ? hmm
Mamma, farmor och syrran med ungar får komma ut till oss, syrrans man lär väl kriga misstänker jag...
Rätt årstid på g så om elen "försvinner" så är det kallt utan kyl o frys...