Överlevde katterna natten?

C

Caltha

Så hur firade era katter nyår, klättrade de på väggarna eller brydde de sig inte om raketerna?
Första nyåret här för Titus och han sov som om det var allt han kunde göra, hela natten! :D Så det var skönt att han inte brydde sig om allt smällande! Man lär sig ju genom åren, men första nyåret med en ny kisse är alltid lite spännt, men inte behövde man oroa sig för honom inte:
titus.jpg
(I början var det lite konstiga ljud utanför tyckte han)
titus2.jpg
(Men sen var han lugn som en filbunke!)
titus3-1.jpg
:love:

Sv: Överlevde katterna natten?

Tack, ja han är mitt lilla hjärta.

Haha, som min då, kung på att sova.. ;)

Teddy vart först nyfiken, sen panikslagen när det small precis utanför och sen efter ett tag satt han i fönstret och kollade på fyverkerierna! :D

Mammas katter tog det piano.
Men den katten som jag har hand om nu har varit i princip hemlös; ofta bokstavligen talat utsparkad i kylan i ett bostadsområde. Alltså har han säkert tvingats vara ute under det värsta och försökt ta skydd så gott det går. :(
Igår kväll var han först rädd för de små smällarna men vande sig. När det stor drog igång (alla smäller utanför vårt fönster då vi har en "bra" plats för det) så sprang han först in i förrådet, sedan inunder sängen.
Men med lite hjälp så lockade jag honom att slå efter leksaken och låg halvvägs in under den dammiga sängen och busade med honom när det var som värst. :D

Jag satt som vanligt nedanför fönstret och med nästippen precis ovanför fönsterbrädan så jag såg, lyfte jag i ett upp katterna igen vartefter dom trillade ner i sin iver att se ALLT....

Även Plutten som nu är 15.5 år och blind hoppade runt med dom andra och fiuck lyftas upp :D

Har haft vissa funderingar på att ge dom lugnande så JAG slipper detta lyftande :angel: :rofl: :rofl: :rofl:

Min sov...... o sen vaknade hon av en jättesmäll, satte sig upp, såg att det blixtrade utanför... o resten av kvällen tillbringade hon högst upp på sitt klösträd, ivrigt tittande på raketerna :D

Min kille har också varit hemlös, han kommer ifrån ett katthem. Och han kan vara lite hispig av sig ibland, till exempel rädd för dammsugaren, så vart lite försvånad att det gick så bra under natten :)

Skönt att det ordnade sig för din kisse då, att du tog han om honom menar jag. Vill inte ens tänka på alla hemlösa katter därute, hur de klarade nyår! :(

Men vad kul att era katter är så nyfikna på smällarna! :) min sover bara som sagt ;)

Våra tog det med fattning. Just vid tolvslaget höll de sig under sängen (känns tryggast att ha ett extra tak när himlen håller på att trilla ner ;)) men utan att verka särskilt berörda.

haha min katt är nog inte frisk.. hon ville sitta på bakolngen hela natten..
skit kul tänkte hon att det blinkar och är konstiga saker som flyger i luften...:rofl: :rofl:

Dock tog hon en paus för att gå på toa och käka lite.. sedan ville hom ut igen...

Vad bra att de var så lugna då, det är ju alltid skönt när de känner sig relativt trygga på nyår :)

Min ena katt Ludde är jätterädd för smällare/fyvärkerier, så han fick lungande, men var fortfarande helt nojjig och närvös.
Sen fick min andra katt Gustav ochså lugnande, för han visade närvösa tecken på kvällen.

De andra tre brydde sig inte.

Men nu är det skönt att det är övre, tycker Ludde iaf.

oj ja det är nog ovanligt att med katter som vill vara ute då ;) men va kul att hon finner det underhållande då! :D

Nej stackars.. :( Men somsagt skönt för deras del att det är över nu då.

Molle reagerar ingenting inte ens på första smällen som kom två dagar innan och dom höll på och smällde mycket redan den dagen sen och han brydde sig ingenting, dom smällde även den del dagen innan ingen reaktion då heller, så han fick faktiskt vara själv hemma vid tolvslaget igår och jag kan inte tänka mig något annat än att han sov som en stock för han va lugn och precis som vanligt när vi kom hem vid 3 på natten. Skönt att man har en sån lugn och fin katt!! :love:

Isola var stencool och tyckte mest det var roligt; rusade från fönster till fönster för att kunna se ALLA fyverkerier. :D

Min kisse låg under vardagsrumsbordet och sov då det smällde som värst. Hon bryr sig inte om sånt där trams :D

Jag var inte hemma, men hade lämnat det tänt i huset och webbradion på hög volym ifall det skulle bli jobbigt för dem. Men när vi kom hemramlandes på nattkröken så blev vi mötta i dörren av två coollugna katter :love: . Chili såg nyvaken ut och Peppar "berättade" att hon var hungrig...:rofl: :bow:

lukas sov, åt och bråkade med hunden.
Precis som vanligt alltså;) :D

Fin katt du har!
Skogskatt?

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 412
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Behöver lite klok input och hjälp nu. För en vecka sedan köpte vi en 4-årig kastrerad honkatt från ett katthem. Första veckan har gått...
Svar
11
· Visningar
5 292
Senast: Tualma
·
Övr. Katt Nu vet jag inte riktigt vad vi ska göra längre med katterna, jag och sambon. Vet ju hur bra Buke är på detta med problemlösning så jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 956
Senast: Asko
·
Hundhälsa Jag kommenterade en bild på FB där någon hade köpt massor av raketer. Härligt att se att folk bryr sig om andra än sig själva. :( Jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 021
Senast: Rouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar