Övergiven rävunge?

Sv: Övergiven rävunge?




Spännande, du tycker alltså att om det irrar några små vargungar, antagligen då nära hus, det kanske är en förutsättning för att se att de är irriga och utan föräldrar, svultna och inte klarar sig själva, då ska de matas.. tills de förhoppningsvis då klarar sig själva?

Nog vill jag ha varg, men inte just den vägen.
 
Sv: Övergiven rävunge?

Varje räv som föds har rätt att leva. Och ja, det gäller varg också.


Men hur blir då ditt tänk med klövet, eller harar?, de har då uppenbart ännu mindre rätt att leva?, eller?

Eller ska alla rävar matas med kattmat? (och från vilket djur som inte har rätt att leva kommer kattmaten?)
 
Sv: Övergiven rävunge?

Varje räv som föds har rätt att leva. Och ja, det gäller varg också.

Har alla djur rätt att leva? Och vad innebär det?

Motsvarar det de mänskliga rättigheterna men att det gäller djur? Jag tycker att naturen är bäst när den sköter sig själv men då dör ju djur ibland.
 
Sv: Övergiven rävunge?

Jag tycker att naturen är bäst när den sköter sig själv men då dör ju djur ibland.
Det tycker jag med och ja, då dör de ibland. Så de femtioelva rävungar ingen ser, de svälter ihjäl. Och så får det vara. Den stackaren som kommer och ber om hjälp hade jag dock också matat.
 
Sv: Övergiven rävunge?

Det tycker jag med och ja, då dör de ibland. Så de femtioelva rävungar ingen ser, de svälter ihjäl. Och så får det vara. Den stackaren som kommer och ber om hjälp hade jag dock också matat.

Jag vet inte hur jag hade gjort faktiskt. Att mata vilda djur kan ha en baksida. Djuren kan bli tama helt enkelt och forsätta leva runt människor och bli beroende av dem. Men inte alls lätt att veta vad man skall göra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 212
Senast: GoLightly
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 928
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 192
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp