Överdriver jag?

_moa_

Trådstartare
Idag när jag gick hem så såg jag tre killar på en moped, inget konstigt i sig, men jag blev upprörd när jag såg att dom hade en valp mellan sig!

Eftersom vi känner dom som äger valpen, även en som åkte moped då, så ringde pappa och frågade mamman om det var okej för dom att ha valpen på en moped med tre stycken andra. Hon visste inte om att dom hade det men skulle genast ringa killarna.

Det känns som att jag överdriver och jag känner mig som en bisserwesser som kan och måste påpeka allt. Men samtidigt tycker jag synd om den lilla valpen. Tänk om den får panik? Det kan ju orsaka en trafikolycka om den börjar sprattla omkring där.

Vad säger ni? Var det onödigt att reagera och ringa?
 
Sv: Överdriver jag?

jag tycker det är svårt att säga hur man ska reagera. när min hund var valp så åkte han moppe till stallet varje dag den sommmaren - det var de bästa han visste. min kompis körde å jag satt bakom med han i knät. han stack ut huvudet på sidan så det blåste i pälsen :) sen efter det har han blivit helt tokig i mopeder, fyrhjulingar, skotrar och sådant. på sommaren sticker han ut huvudet genom rutan på bilen om han får chansen.
men absolut måste man ju känna hunden och veta att den är trygg i situationen. så därför är det svårt att evta hur man ska reagera. den valpen kanske åxå älskar att åka moppen - eller så är den livrädd... så jag evt inte vad jag ska svara dig riktigt. men överreagrerade gjorde du nog inte. det var nog vanligt vett som gjorde att du reagerade.
 
Sv: Överdriver jag?

Tre killar på en moped är ju inte direkt säkert och speciellt inte när de har en valp med sig :eek: Tycker inte att du överdrev alls! Jag har åkt flakmoppe med min hund. Jag och en till satt på flaket tillsammans med hunden och en körde. Men det är ju en annan sak. Flakmoppar är ju lite stadigare för alla att sitta på.
 
Sv: Överdriver jag?

Tre killar på en moped är ju inte direkt säkert och speciellt inte när de har en valp med sig :eek: Tycker inte att du överdrev alls! Jag har åkt flakmoppe med min hund. Jag och en till satt på flaket tillsammans med hunden och en körde. Men det är ju en annan sak. Flakmoppar är ju lite stadigare för alla att sitta på.

He he, men du kan ju inte kalla det säkert... och inte lagligt heller för den delen....

Till TS.. tyckte inte att du överreagerade....
 
Sv: Överdriver jag?

Nä, inte helt säkert såklart! Men vad gör man inte när man är på en liten, bilfri ö och har bråttom till färjan ;) Jag höll ju fast honom och han litar på mig såpass att inte föröka slita sig loss. På den ön åker alla vovvar flakmoppe ;)
 
Sv: Överdriver jag?

Jag hade sagt till om jag sett 3 st människor på en moped och kände personerna. Speciellt med olyckan som hände häromdagen (en bukefalist skrev om det på senior) där en av pojkarna dog och de andra två var skadade.
Valpen led nog inte speciellt mycket på mopeden, så jag tror inte att det var någon större fara så...dock är ju olycksrisken ÄNNU högre om det är 3 personer och en hund på mopeden!!
 
Sv: Överdriver jag?

Jag hade nog gjort precis samma sak, du överlät ansvaret till dom som ska ta den dvs föräldrarna.
Jag vet inte hur du bor men det är ju ganska kallt ute nu å alla vet att det inte är bra för hundars ögon att vara i drag så där, är nog värre för en valp kan jag tänka mig.
3 st å en valp på en moppe är ju onödigt om dom inte hade brottom till något viktigt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 689
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 192
Senast: Snurrfian
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 945
Senast: tanten
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 370
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp