Överdos efter överdos..när får man hjälp?

Vitavi

Trådstartare
Nu har min återbesökstid till öppenpsyk ställts in för tredje gången pga att hon jag skulle träffa är sjuk igen. Men jag har inte erbjudits att få träffa ngn annan. Gjorde 2 självmordsförsök förra sommaren och har sedan dess väntat på hjälp. Har haft ett läkarbesök hittills efter ca 6 månaders väntan. Det gav ingenting utan dom skulle återkomma vilken dom inte gjort utan bara avbokat mina tider.
Jag hade verkligen behövt tiden den här veckan då jag håller på att krascha igen. Letade fram alla piller jag hade i morse och är nu så uppgiven..hur många överdoser ska man behöva ta innan man får hjälp?
Vad skulle ni gjort i min situation?

Jag hade ringt och berättat precis det du skriver här. Att du samlat ihop alla tabletter och är suicidal. Att du upplever att vänta på läkartid ökar din uppgivenhet och att du måste få träffa någon.

Eller ännu hellre: åt in akut och beskriv ovanstående.

Fy fasen vad hemskt! Psykvården fungerar inte i sverige!

Om du känner att något "är på gång", har du möjligt att ta dig till psykakuten?

Kram! (du verkar behöva en!)

@Vitavi åk in direkt akut nu. Det finns ingen anledning att vänta. Ring till någon vän eller anhörig om du inte orkar med det själv eller ring 112 och berätta att du känner dig sucidial om du inte orkar ta dig in själv och inte har någon som kan hjälpa, de kan väl koppla till rätt ställe tror jag. Mycket märkligt att du inte erbjudits annan kontakt eller att de skickar dig någon annanstans om de nu inte har resurser att hjälpa dig. När du mår bättre eller om du har någon anhörig eller vän som kan hjälpa dig ta kontakt med verksamhetschefen på öppenpsyk och kräv att få en annan kontakt. Att psykvården aldrig blir bättre gör mig så bedrövad.

Åk in akut... Finns det någon som kan stödja dig? vän eller familj?
Om man mår dåligt kan det var skönt med någon som finns där,..

Sen tycker jag det är oerhört dåligt om du inte fått någon tid sedan sommaren... sanslöst..
Även där vore det bra med någon vän eller familj som kan hjälpa dig att kräva att få hjälp...nu...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 725
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 244
Senast: Zewz
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ En del av er minns säkert min följetong om kliande hud, och nej, besvären är inte över. Jag ska försöka göra en kort sammanfattning av...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
14 379
Senast: Petrow90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar