Overaller!

Sv: Overaller!

Ja jag har bara varit nöjd med H**ks 2 saker har varit dåligt och det är en söm på 2 stickade tröjjor,Men de fixade jag lätt genom att sy några extra gånger där bara=)

Min overall är 2 år gammal och den ser ut som ny

Jag har den blå Hööks-overallen och är supernöjd med den. Kommer inte ihåg när jag köpte den, men den har några år på nacken. Den är fortfarande hur fin som helst och den är välanvänd - jag bor i den hela vintern... ;)

KL

Hur är h**ks overallerna om man är lite mer kurvig i formen?
Jag väger mellan 63-68kg (lite olika i perioder) och är 170cm, så är ju inte överviktig, men ändå liksom har höfter ;)
Jag tycker att ofta är saker för tajta över just höfterna, speciellt när man ska rida/böja sig/sitta i dom!

Jag tycker dom är ganska rymliga - klarar mig gott och väl med stl M och jag väger som du fast är några cm kortare.

Det är inga problem alls! Den sitter jättebra, och man behöver inte trängas i den. Den sitter som en smäck. Men är ändå "rymlig". Som alla andra säger. Jag bor i min H**ks overall :D

Jag har tvättat min ett flertal gånger utan skillnad i motstånd mot väta. De är ju inte helt vattentäta utan vattenavvisande, men jag har klarat mig torr i både snö, slaskväder och regn (kanske inga störtskurar men ändå...) Det är ju inte så ofta som det vrålregnar vintertid, åtminstone inte när det är tillräckligt kallt för overall ;)

H**ks reflexoverall har väldigt lång benlängd. Så för den med långa ben är det inga problem alls! :)

Mätte precis min stl M till 78 cm på insidan av benet (gren-benslut) så de är ju inte jättelånga precis....men lagom till taxbenta lilla mig :p
Nu är min några år gammal, så jag vet inte hur de nya eller reflexmodellen är.

Gick och mätte min nu. Och jag köpte min reflexoverall förra året. och jag har en i strl S och då är insidan av benet 86 cm. Så det räcker gott och väl till dom med lite längre ben också :)

Tack för svaren och besväret!

Jag skulle dock vilja veta vad benlängden är i strl L.
Någon som skulle vilja vara vänlig och checka? :)

Jag har Hööks vinter ridoverall och den är hur bra som helst, de flesta i mitt förra stall har också såna och en del har haft samma i flera år och dom håller jätte bra...:)

KL

Jag antar att det inte spelar roll om det är den vanliga eller den med reflx/illgult material från h**ks?
Den med illgult o reflexer vore ju trevligt när det är mörkt tänker jag...speciellt som jag åker moppe också så då är det smidigt att inte behöva ha extra reflex väst på ;)

Återlivar denna tråd lite, är ju overall väder snart ändå kanske ;)

Nån som har provat den 'märkeslösa' från Emmishoppen?
Visserligen fanns inte rätt storlek inne nu men jag vart ltie nyfiken ändå, ser ju ganksa lik h**ks faktsikt men funderade på om den var bättre eftersom den har tejpade sömmar, vilket jag inte vet om h**ks har?

Om ni har möjlighet att ta er till Gekås i Ullared (eller känner någon som ska dit) så har de riktiga ridoveraller just nu på hästavdelningen. De är mörkgrå med varsel-gul färg över axlarna och längs med benen, "hel-skoning", reflexer, många funktioner med dragkedjor, avtagbar och instoppningsbar huva m m. Storleken stämmer med det jag brukar ha. Kan sitta på huk utan att det stramar och benlängden räcker till. Kostar 649 kr!

Wow det låter ju väldigt bra! Jag får fråga runt lite då haha. tack

kanske jag oxo ska ta o kolla katalogen,
tänkte dock påstå att overall e krånglit,då man får varmt medan man sätter igång hästen?
jag tycker att stoppade (?) byxor ,oxo dom från h**ks ? en vinterridrock har varit bra,.då kan man vara utan rocken i stallet,o inte svettas i onödan.

KL

Tänöte updatera och återuppliva den här tråden, nu börjar det ju bli ännu kallare och jag har haft tid att prova några.

Var på hööks, men dom var hemska i passform (måste ha ändrat eller nåt). Dom var väldigt smala, speciellt över höfternna, sådär "raka" i passformen liksom, och som sagt jag är ytterst normal i storlek, 168cm lång (korta ben dock) och väger 65kg. Till och med i storlek L så var det prcis att dom gick över höfterna (fick dra rejält i resåren) och den var ändå kort i både rumpan och ryggen när jag gjorde "uppsittnings ställning" (haha ni fattar, och då är det ju egenligen inte lika mycket som när amn väl gör det på riktigt, men det tog emot redan där)
Hemsk passform helt enkelt om man inte är helt rak i kroppen :/.

Sen var jag på Jula och provade BlåKläders två overaller, en varsel vinter, och en vanlig vinter, den som var varsel var extremt 'hård' och kumpig, speciellt ärmarna (kändes som ni vet en transformer med vapen på armarna!). Dessutam hade den muddar där som satt så hårt att det var obekvämt, även att jag då hade en karl storlek som var 3 gånger för stor :S
Den 'vanliga' var istället inget vattentät, och för tunn. Sen provade jag nån från nåt annat märke, varsel, som var bävernylon, men fanns inte stor nog kvar.

Sen åkte jag till Sharpm*n i desperation, och hade tänkt att prova nåt set från Equiline tror jag, men fick syn på Mountain Horse varsel set, och efter att ha provat både byxor och jacka ("Extremeline varsel modell") så var jag HELKÄR!
Byxorna hade perfekt passform utan att vara fula, lagom överallt! Sitter snyggt och skönt, lagom tjocka, dragkedjor som går båda hållen på båda benen, fajkmocca i sitsen och halvvägs benen, varsel och reflexer, dom är hetl perfekta helt enkelt!
Jag tog storlek L, för jag hatar när dom sitter åt, men kunde haft M också.
Dom var lite långa men jag har korta ben så är nog normala.
Jackan är samma modell, den tog jag S i, och har mycekt plats kvar till tröja eller säkerhetsväst, den är halvlång med sprud och inte jätte mcyket fodring i, men funkar bra ändå.
Jag är extremt nöjd och superglad nu och kan varmt rekommendera dom, har haft deras saker förr och alltid varit näjd med hållbarhet etc.
Byxorna kostade 995 på rea, och jackan 1500:- vanligt pris, så inte jättebilligt men helt klar värt det för så underbar passform.

Byxorna gjorde jag så extremt sitt test som det gick, knäböjde och särade rejält (typ huka i skogen haha) och upp med benet över sadel position etc, allt var rymligt etc. utan att vara pösigt, dom är underbara ;).
Dom finns i svart också såg jag på nån hemsida så om man inte gillar varsel (jag gör det) så behvöer man ju inte.

Det var min uppdatering, hoppas ni hittat det ni behöver för det är så trsit att leta ju :/

Liknande trådar

Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
530
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 683
Senast: tara
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 177
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka