Overaller!

N

Norrberge

Hej på er!

För mig som ska flyta norrut i vinter börjar det bli aktuellt med ridoverall tycker jag.

Har ni några rekommendationer?
Jag har själv kikat på Topreiters, men eftersom jag har så långa ben vet jag inte hur det kommer gå, över huvudtaget.

Tips!

Sv: Overaller!

Ja alltså Jula har en overall som är minst sagt suverän och långt mycket billigare. OM jag vore du skulle jag nog ta mig en titt även på det alternativet.;)

KL
Jag har köpt H**ks reflexoverall och den är helt udnerbar! Jag ångrar som fasiken att det tog så lång tid för mig att inse att overall är GUUULD!

Senast ändrad:

Jag rekommenderar inte Top reitern. Kort i armarna, tight över bröstet och inte speciellt varm.
Inte värd sina pengar :(

Jag köpte också Hööks reflexoverall. Och jag kan rekomendera den STARKT!! :D

Hööks är bra! Har lååånga ben och den räcker bra till i strl M (lite stor i kroppen men längden är bra ;))

Även jag har en från Hööks och den är heeeelt underbar.
Jag mer eller mindre bor i den på vintern ;)
Blir lite klumpigt i början bara, innan man vänjer sig (åh, herregud.. hur ska jag ta mig upp på de stora svarta :o) men när man haft den ett tag så.. :)

H**ks utan problem är en bästa overallen.. jag har den ljusbruna och det bor jag i så fort det är - grader:love:
Man ser ut som en liten michilingubbe men fyy så skön och varm den är

Mountain horse overall alaska är underbar! Kostar en slant men oj va varm/skön/bra passform det är :love:

Jag har en reflexoverall från hööks, jätte skön!
Som många andra så bor jag i den på vintrarna :p

Jag har också den från H**ks och tycker den är bra, rymlig och varm, den finns dessutom nu i en snyggare färg än förr..och reflexer är det på den också..

Jag har den lattefärgade reflexoverallen från Hööks! Köpte den 2006 och den är still going strong... :D Helt underbar! Sen att den börjar bli lite kort är en annan historia.:angel:

Har en från hööks, gillar den skarpt!
Har haft den i säkert 5-6 år, och den är fortfarande hel.
Inte så dyra, håller länge, varma, passar dom flesta :)

H**ks har dålig kvalitet på sin overall, man får vad man betalar för. Fick först en overall som var trasig i dragkedjan när jag packade upp den, de skickade en ny vars bältet var trasigt. Båda luktade dessutom mysko, typ ko, och lukten har inte gett med sig efter flera tvättar. :rofl: Använder sistnämnda utan bälte och visst är den duglig. Fast ena hängslet lossnade från fästet i tyget, åtgärdades lätt med lite handsömnad. Men ändå... för mycket jobb för en jädra overall! ;)

Men jag röstar för T*p R*iters, definitivt!

Till alla:
Tack för alla svar!
Jag ska kika på Mountain Horse, men jag håller dock med föregående talare, då jag också bara har dåliga erfarenheter av Hööks.
:)

Liiite OT kanske men jag har under alla mina år som trogen H***s kund, enbart behövt reklamera en endaste ynka grej! En mobiltelefonhållare. :)

Deras overall är jag supernöjd med! Köpte den svarta varianten som fanns 2004. Dessvärre sjunger den nu på sista versen eftersom rumpan är söndernött på den... :D

Nu blir det lite mer OT, ursäkta! Men jag har nästan alla mina saker från Hööks, och allting har varit av bra kvalité och hållt i flera år.:D

Det enda jag köpt som inte hållt mer än en vinter är ett par handskar och ett par vinterridskor (den billigare vaianten) men använder man dom dynget om i princip så är det väl kankse itne så konstigt.
Tycker helt klart du ska pröva hööks overallen.
Är du skeptisk så se bara till att spara kvittot så får du väl en ny eller tillgodo om de sku va nå vajjsing :)

Min är använd regelbundet en vinter (stalljobb,ridning,promenader,skoteråkning,lek i snön med barn) den ser fortf ny ut. Blir den skitig så in i maskin å tvätta så ser den helt ny ut :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
530
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 683
Senast: tara
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 177
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka