Överaktiv valp

Vill också tillägga att det ÄR jobbigt att bli med valp. Det är mkt mer krävande än vad de flesta tror.

För ett par år sedan skaffade en kompis till mig, en egen hund (valp). Jag sa att jag gärna tog äldre "färdiga" hundar, av 2 anledningar; bla. att man då vet vad man får (en valp är ju ett oskrivet kort) men också pga att det ÄR jobbigt med valpar. Men det "fnös" hon åt, min kompis alltså. Hon var ju uppväxt med hundar, och de hade alltid haft hund, och det hade aldrig varit jobbigt. Jag sa då åt henne att då, när hon bodde hemma, hade hon heller inte haft huvudansvaret. Men hon trodde i alla fall inte på mig, att det skulle vara jobbigt.

När hon sedan hade haft sin lilla valp i några veckor så ringde hon mig och sa; Du hade rätt - jag hade ingen aning om att det var så här jobbigt med valpar!!! (Tilläggas kan att allt har gått bra för dem, och valpen nu blivit en ståtlig hane)

Vad jag vill säga med detta är att det inte är konstigt att ni är "helt slut" - det blir man! :rofl:

Vi får ta och prova det=)
Han sover inte alls mycket.
Sover bara ca. 15 min i sträck sen sätter han igång igen :mad:
de få gånger han sover länge är när vi sover.
Uch jag har aldrig varit med på maken att en hund trotsar en såååå himmla mycket, men vi är stenhårda :smirk:*stolt*

Vi får se vart det bär av.
:(

just nu längtar jag tills han blir en stor hund.
Denna valp är extrem :crazy:
Men alla varnade oss för svensk lapphund, men inte lyssnade vi heller*suck*
Nu skulle jag helldre vilja byta honom mot en vuxen väldresserad och lydig vovve.Men men han växer väll upp han med någon gång :smirk:

När jag har haft unga valpar så brukar de leka intensivt i ca 30 minuter och sedan sover de som stockar i ca 2-3 timmar . Osv. osv.

Jag har själv inte så stor erfarenhet av Svensk Lapphund, men en flyktigt bekant köpte en valp för några år sedan och den var fruktansvärt jobbig! Jag besökte dem. Valpen skällde och bets hela tiden! Vet inte hur det har gått för dem, tyvärr.

Men jobba på, så ska det nog gå bra! Lycka till!

låter som våran valp, bits och skäller hela tiden typ.
Men det går framåt=)
Nu bits han inte när man klappar honom*stolt*

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 196
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 777
Senast: Maniac123
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 452
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V