Vi har inte storm. Bara lite oväder.

Det blåser i byar och eftersom det regnar så blir det duschar av regn mot rutorna. Det smattrar till. Det finns inga skyddade ställen eftersom det kommer på tvären. Hela altangovet är plaskblött. Fönstren ser ut som på film. Det rinner rännilar längs glaset.
Katterna ville ut och sedan dess har jag inte sett till dem. Jag antar att de sitter under uthuset och kurar.
Underligt väder.
 
Det viner runt huset och regnar till och från rejält, vinden kastar regnet mot huset då och då. Ganska lugnt ändå, men inget kul väder att vara ute i hälsar dottern som gick hem från tåget.

Hittade en Billy bokhylla på blocket och skickade min bror att hämta den.... i det här vädret... snäll bror jag har! Osnäll syster han har?:o:D
 
Vid 11 blåste det från rätt håll, så att huset inte blev nerkylt. Får gärna fortsätta så.

Har kört upp till Närke. I princip alla småvägar har nedfallna träd och vinden rycker i bilarna på de öppna fälten. Vattnet flyger åt sidan från bilarna, inte bakåt...
 
Har precis spenderat en stund utomhus, och kan säga att det är förbaskat OBEHAGLIGT väder. Det blåser på bra och regnar från ALLA håll och kanter.
 
Inomhuspyssel idag, roar mig med att testköra nya symaskinen och fålla skuggardinerna till växthuset (någon gång ska de väl behövas igen?)

Inte överdrivet blåsigt här ännu, men kombinationen med "vanligt" blåsande, grå himmel och regn inbjuder inte till att ge sig ut.
 
Stallägaren meddelade precis att hästarna är inne och att hon löser resterande dag då det blåser tegelpannor 😳 Utanför Borås då
Här inna i Borås blåser det på ganska bra det med. Skönt att sitta uppkurad i soffan
Oj, vi bestämde oss för att hästarna får komma in 16:30. Stalltaket har under de senaste stormarna, inte hållt jättebra... Vi står utanför Sandared på höjden (ser ner till Viared).
det har dessutom kommit en hel del regn i området 😳
 
Oj, vi bestämde oss för att hästarna får komma in 16:30. Stalltaket har under de senaste stormarna, inte hållt jättebra... Vi står utanför Sandared på höjden (ser ner till Viared).
det har dessutom kommit en hel del regn i området 😳
Stallet i Vralen men det verkar som om det hade lugnat sig lite
 
Nu blåser det mycket här, fast det är väl ingenting jämfört med storm. Var ut en sväng med en kompis nyss men nu blir jag nog inne resten av dan, ingen mer promenad iaf!
 
Stallägaren meddelade precis att hästarna är inne och att hon löser resterande dag då det blåser tegelpannor 😳 Utanför Borås då
Här inna i Borås blåser det på ganska bra det med. Skönt att sitta uppkurad i soffan

Jaha var det därför hon tyckte det var bättre att jag stannade hemma än att hälsa på 😂 Annars skulle jag ta med en motorsåg..eh kanske stannar hemma då! Fast här i sjömarken tycker inte jag det har blåst något direkt att tala om 🤔
 
Jaha var det därför hon tyckte det var bättre att jag stannade hemma än att hälsa på 😂 Annars skulle jag ta med en motorsåg..eh kanske stannar hemma då! Fast här i sjömarken tycker inte jag det har blåst något direkt att tala om 🤔
Kanske inte blåst så mycket men kolla BT.. översvämning i Sandared under järnvägsviadukten 😅
Ska bli intressant på jobb imorgon, undra hur många träd som ligger på ledningarna och bangården i Viskafors är inte långt ifrån att ligga under vatten.
 
Kanske inte blåst så mycket men kolla BT.. översvämning i Sandared under järnvägsviadukten 😅
Ska bli intressant på jobb imorgon, undra hur många träd som ligger på ledningarna och bangården i Viskafors är inte långt ifrån att ligga under vatten.

Aha , jag tänkte åka och handla på Ica i sandared men kanske bättre att åka till citygross då 😁
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har använt denna hårgele från Moroccanoil i flera år, men nu har de slutat tillverka den😫😫😫 Behöver tips på ersättningsprodukt! Jag...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det väntas oväder i stora delar av Sverige. På vissa håll är det redan översvämning, medan det på andra bara är en hörsägen ännu. Skulle...
Svar
0
· Visningar
421
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Äntligen har vi en fungerande router igen och jag fick igår igång chromecasten utan problem. Funkade klockrent för både mig och sambon...
Svar
10
· Visningar
448
Senast: Kristall10
·
Samhälle Hur har ni det i ovädret? Snöar det mycket där ni bor?
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 602
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp