Jag har en del stora askar runt mitt hus och en föll för några år sedan så jag är lite orolig att den som står närmst ska falla och landa på huset :nailbiting:
Just nu är det dock ”rätt” vind
 
Jag har en del stora askar runt mitt hus och en föll för några år sedan så jag är lite orolig att den som står närmst ska falla och landa på huset :nailbiting:
Jag brukade flytta mej till den delen av huset dit träden inte skulle nå när det stormade hösten 2013. Även hunden fick följa med upp på övervåningen (vilket hon i normala fall inte fick) eftersom hennes sovplats låg på den sidan det blåste som mest och träden stod som närmst. Så jagförstår din oro!
 
Jag brukade flytta mej till den delen av huset dit träden inte skulle nå när det stormade hösten 2013. Även hunden fick följa med upp på övervåningen (vilket hon i normala fall inte fick) eftersom hennes sovplats låg på den sidan det blåste som mest och träden stod som närmst. Så jagförstår din oro!
Den som står närmst huset är ändå friskast tack och lov och borde stå emot bättre än den som föll för den var alldeles ihålig :crazy:
 
Jag är nog ändå lite härdad av Gudrun. Då lät det som om ett tåg körde rakt genom huset, och jag vågade inte sitta nära fönster pga hur det lät i dem. Men de höll! Då fattar man att våra hus håller för BRA mycket :) !

Ja, jag vet ju det innerst inne. Mitt hus är prick 100 år gammalt i år, och jag tänker att det måste ha överlevt en hel del stormar och värre saker under alla dessa år.:p

Men jag blir orimligt rädd endå. Att vara med om tex Gudrun är min värsta mardröm! :nailbiting:

Samtidigt nojjar jag över att huset är just 100 år gammalt, och konstruktionen har tagit stryk under alla dessa år...:cautious:

Jaja, ikväll sitter jag som sagt i tryggt förvar på jobbet, i en lägenhet, med massa lägenhetshus omkring, så ikväll kan jag pusta ut! :rofl:
 
Senast ändrad:
Jag behöver tack o lov inte oroa mig för några träd,det var det första som rök när jag flyttade hit, den lilla björken som är kvar kan inte göra någon större skada.
 
Här har det blåst och regnat som bara den idag, glad att jag var ledig så vi kunde vara inne hela dagen.
 
Jag har en del stora askar runt mitt hus och en föll för några år sedan så jag är lite orolig att den som står närmst ska falla och landa på huset :nailbiting:
Just nu är det dock ”rätt” vind

Grannen har två stora björkar alldeles bredvid tomtgränsen, mot mitt vardagsrum,gästrum, och sonens rum, och fönster ditåt såklart...:nailbiting:När det blåser rejält så okuperar jag, sonen, och hunden mitt sovrum som ligger i andra änden av huset! :p
 
Det är pestväder här idag också. Blåser en del, spöregnar, osv..... Men regnet ska visst lugna sig, sägs det. Det var faktiskt bättre vid kl 6 när jag släppte ut hästarna. Sedan - när jag hade lagt mig igen - hörde jag hur det började regna.
 
Tycks bli en söndagsrepris. Visst blåste det igår men inte så fasligt mycket och största delen uppehåll men nu på söndag visar det 27 i byarna och sedan minus och snö :eek:, SMHI har haft fel förr så.
 
Ser ju INTE fram emot måndag nästa vecka 🤢🤮
20200217_125825.webp
 
I norra skaraborg är solen på väg fram,men det tar i rejält i byarna,ytterdörren kom i retur innan när jag skulle släppa ut hundarna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har använt denna hårgele från Moroccanoil i flera år, men nu har de slutat tillverka den😫😫😫 Behöver tips på ersättningsprodukt! Jag...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det väntas oväder i stora delar av Sverige. På vissa håll är det redan översvämning, medan det på andra bara är en hörsägen ännu. Skulle...
Svar
0
· Visningar
421
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Äntligen har vi en fungerande router igen och jag fick igår igång chromecasten utan problem. Funkade klockrent för både mig och sambon...
Svar
10
· Visningar
448
Senast: Kristall10
·
Samhälle Hur har ni det i ovädret? Snöar det mycket där ni bor?
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 602
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp