Ja vi bor ju där det är helt slätt och tanken var att åka till Blentarp som också är slätt. Så tyvärr blåser det ju mer här pga bristen av skog. :meh:

Känns inte SÅ viktigt med löshoppningen, i relation till obehaget det skapar - både för dig och hästen. Här på slätten blåser det ju rätt rejält, inte ens förra veckan gick det sådana vågar på dammen.

Vi var ute i Skrylle och sprang i morse, glad att vi fick det klart innan det började ta i.

Hade precis blocket-köpare här som var helt förskräckt över att det blåste så mycket...
 
Här regnar det och blåser. Håller en sig mellan husen går det bra men när det blir mer öppet blåser det rejält, fick hålla fast mössan för att förhindra att den blåste av. Nu tycker mamma att vi ska gå en långpromenad med hundarna... varken jag eller hundarna är så pepp (finns inte riktigt några längre promenader där det är lä häromkring).
 
Det blåste visst litegrann i natt.


IMG_20200216_103637_1.webp
 
Döm av min förvåning när jag vaknade till strålande solsken i princip ingen vind! Dennis verkar har ändrat sig vad gäller Glasgow! Fast enligt BBC blåser det just nu 23 m/s här... Inte säker på att jag delar deras uppfattning!
 
Stallägaren meddelade precis att hästarna är inne och att hon löser resterande dag då det blåser tegelpannor 😳 Utanför Borås då
Här inna i Borås blåser det på ganska bra det med. Skönt att sitta uppkurad i soffan
 
Lugnt här vid nära uppländska gränsen mot Västmanland än så länge.
Vindstyrkan ökar sakta och det duggar av och till.
Håller ett öga på vädret då Funi är halt och i sjukhage så de får gå in om han börjar bli orolig.
Lär väl bli ett dygn inne nästan, för om prognosen håller vågar/vill jag inte ha honom ute när vi är på jobbet. Både han och jag är nog lugnare om han är i box.

Jag är så trött på vinbyar..
Här kan man se att det blåst en del i januari..
Nov-dec tycks dock vara något under vad det brukade för referensen. Men då var det ju orimligt mycket regn istället.
https://www.smhi.se/data/meteorologi/kartor/manadens-medelbyvind/manad/januari
 
Blåser och ösregnar här. Obehagligt väder här i skogen i södra Småland, men inte storm på långt när. Varmt är det, ca 8 grader. Får se hur det artar sig. Hoppas på att hästarna kan gå ute i några timmar till.....
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har använt denna hårgele från Moroccanoil i flera år, men nu har de slutat tillverka den😫😫😫 Behöver tips på ersättningsprodukt! Jag...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det väntas oväder i stora delar av Sverige. På vissa håll är det redan översvämning, medan det på andra bara är en hörsägen ännu. Skulle...
Svar
0
· Visningar
421
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Äntligen har vi en fungerande router igen och jag fick igår igång chromecasten utan problem. Funkade klockrent för både mig och sambon...
Svar
10
· Visningar
448
Senast: Kristall10
·
Samhälle Hur har ni det i ovädret? Snöar det mycket där ni bor?
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 602
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp