Oj, nu är det jag som tackar för ögonöppnaren! Du har helt rätt i att det är en hel del hästsnack i träningstråden (fast hälften av tråden var att ta i, tycker jag) men jag har av någon anledning inte tänkt på det förrän nu. Där ser man hur hemmablind man kan bli i en tråd som man skriver i ofta...
Men jag måste bara fråga: Hur kommer det sig att du inte vill skriva om din träning i den tråden bara för att 1-2 användare (för fler än så är det faktiskt inte) skriver om sin ridning i den? Det är ju en massa annan träning (löpning, spinning, crossfit, styrketräning, orientering...) som diskuteras också. Jag hade tyckt det var jätteroligt om det blev lite mer aktivitet där, då det är en av mina favorittrådar men också en som tyvärr minskat i aktivitet väldigt mycket de senaste åren.
Och för att hjälpa @LenaH ytterligare: Jag håller också med om att det är lite för mycket hästsnack i träningstråden. Ridning kan jag tycka är okej att nämna lite i förbifarten, då det för mig faktiskt räknas som träning, men när det upprepade gånger skrivs hela inlägg om bara hästar håller jag med om att det blir OT.
Jag tänkte svarat dig och hade skrivit ett långt svar som jag raderade men en del av orsaken är personlig och jag vet inte om jag vill delge hela världen det.
Men jag håller med dig i att man borde få skriva att man ridit men kanske inte om precis allt som skedde under ridturen och lite annat jag reagerat på.