Otroligt sur häst!

S

sandraR

Hej!
Jag behöver hjälp. Min halvfoderhäst var tidigare misshandlad, och detta påverkar henne väldigt mycket. Hon försöker bitas hela tiden, sparkas och ibland tränga in. Det låter som ett större problem än det egentligen är tror jag, men det är så hemskt - För mig är det viktigt att ha en god relation till sin häst. Hon har blivit väldigt mycket bättre, vi vet att hon trivs hos oss, men hon litar inte på någon direkt. Vi har inte heller pengar till att gå kurser, anställa någon eller dylikt. Så vad ska jag göra?
MVH Sandra.

Sv: Otroligt sur häst!

Ha tålamod och vänta ut henne, en häst med mkt i bagaget kan ta år på sig innan den vågar lita fullt på ngn, en del problem kan sitta i för livet. Kräv att hon uppför sig men var inte hård utan bestämd, mycket beröm och smekningar utan att tränga dig på henne om hon vill vara ifred. Försök att göra sånt hon tycker är roligt och få henne att slappna av, ge kärlek. :love:

Sv: Otroligt sur häst!

Mitt bästa tips när det fattas pengar till kurser och tränare är bibblan och adlibris!

Ämnet (hästpsykologi, ledarskap och att bygga upp förtroende och goda relationer till sin häst) är på något vis för stort för att några snabba tips över nätet ska ge några påtagligt förbättrade resultat - så det bästa är att du själv sätter dig in saker och ting på djupet.

Det finns massor av bra och famgångsrika tränare som skrivt böcker och gett ut träningsdvd's om sånthär - så botanisera lite, känn efter vad du tror på och tilltalas mest av och börja från början! Finns inte det du söker på biblioteket så kan du be dem att ta hem!

Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 984
Senast: fixi
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 206
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 415
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?