Självkontroll är att kunna fatta beslut även om lusten faller på , att göra val man kan stå för. Hur många åker direkt hem och berättar att Anna/ Peter jag satte på Hen från kontoret ikväll? Vem och hur ofta man ligger spelar mig noll och ingen roll om det är ett gemensamt beslut taget mellan två eller hur många man nu är i en relation, eller om man är singel. MEN om man nu gemensamt beslutat sig för att vara varandra trogna då är det i mina ögon ynkligt att inte kunna ha den självkontrollen att man inte ligger. Självklart går relation er upp och ner, självklart springer vi alla på ngn med sug i blicken ngn gång, kanske vi också springer på hen som också skulle kunna vara den rätta/rätte om man nu inte levde med en av de rätte man redan lever med. Jag har sett på nära håll vad otrohet gör, inte jag själv som drabbad, men det blir smärtsamt och många gånger lämnar det en mkt tilltufsad människa kvar. Så får mig personligen är otrohet inget alternativ. Jag har haft min beskärda del av sexpartners och testat det mesta som singel, ursäkta uttrycket men jag har lekt av mig. Men fylleknull där hen lipar om att det var inte meningen bla bla bla.. Det är patetiskt i mina ögon! Så många som raggat på en när man var ute i svängen, så många gånger man hört att det är dåligt, vi ska separera, hon vill inte ha mig... Ja stackars... Respektabelt har inte med saken att göra utan har man nu lovat något så håller man det, det är det det handlar om inte vad som respektabelt eller inte. Sen får ju andra göra som de vill men då kanske man ska skaffa sig lite ryggrad och säga att det är viktigt att få ligga med andra om man blir sugen på det så kan ens partner ta ställning till om det känns ok eller inte. Det finns ju faktiskt de som har svårt att vara trogna.