Kanske det, men om det är exklusivt så blir det ju fortfarande svar två.

Verkar ju nedrans krångligt att vara KK (som ska vara enkelt) och krångla till det med inte bara exklusivitet utan även otrogenhet o smussel på det. :D men varför inte.

De enda jag vet som har varit exklusiva kk:s har valt att ha det så för att slippa använda kondom.
Båda testade sig och nu håller de sig till varandra. Vill någon ligga med någon annan så är det bara att säga till så att de kan börja använda kondom igen. Otrohet i deras situation hade det ju blivit om en av dem börjat ha sex med någon annan utan att säga till, och samtidigt fortsatt ha sex utan kondom.

Ja men om sex var lite mer avdramatiserat och inte som idag så fyllt och hårt reglerat av normer och mer eller mindre oskrivna regler så tror jag alla skulle må bättre. Speciellt för kvinnor eftersom de i alla avseenden förlorar så mycket mer pga dagens normer om trohet, relationer och sex.
Fast det blir ju mer och mer avdramatiserat och folk får leva i olika förhållanden. Men folk måste ju få trivas, det ska väl inte behöva bli ett krav på att man måste ha ett öppet förhållande och acceptera det om man inte tror sig trivas med det. Även monogama måste ju kunna få välja ett monogamt förhållande utan att bli föraktade. Varför måste saker slå över, acceptans bli till krav? Medlidande bli en fnysning? Jaha han var otrogen, det är väl inget, klart du inte ska göra slut. (den aspekten har ju funnits tidigare, klart att en kvinna ska acceptera att mannen en älskarinna eller två, helst en officiell. Klart man gör vad man vill när man producerat en heir and a spare.)

Sedan om ren avdramatisering av sex som hm grej (inte som otrogenhet).
Det finns aspekter av sex som många inte vill ha avdramatiserade, tjatsex, pressex, sex när folk sover, sex när folk är fulla bortom, en under 15 som har sex "frivilligt" med en mycket över 15 osv. Ingen vill ju att det ska avdramatiseras just nu ändå. Så det finns aspekter av sex som kan kännas värdefulla för vissa.

De enda jag vet som har varit exklusiva kk:s har valt att ha det så för att slippa använda kondom.
Båda testade sig och nu håller de sig till varandra. Vill någon ligga med någon annan så är det bara att säga till så att de kan börja använda kondom igen. Otrohet i deras situation hade det ju blivit om en av dem börjat ha sex med någon annan utan att säga till, och samtidigt fortsatt ha sex utan kondom.
Fast det låter ju inte speciellt ok eller snällt eller?

Jag förstår inte varför det skulle motsäga svar nr två jag gav (men du kanske missade vidarehänvisningen). Dvs att jag inte blir så himla begeistrad om någon erbjuder att jag kan få vara hans på sidan av. Det betyder ju att han är bara ännu mer av en lögnare. Han har till och med ett riktigt "affärsavtal" med kontroll av könssjukdomar och allt och så ljuger han, bryter det och ska ligga runt med mig!? en äkta maruffelmansgris som tar lätt på andras känslor och sina egna avtal. Känns inte som något för mig :)

@Elementary Om det är ok att jag frågar, blev lite intresserad.

Pussas du och din partner? Hånglar? I min hjärna är inte det sexuellt, det är bara kul och mysigt, men vill gärna höra vad du tycker.

Hur allvarligt ser ni egentligen på otrohet hos en vän, kollega, dejt, kk?
Skulle du kunna svara på en tydlig invit från någon du vet har partner? Även om du själv inte är intresserad av någonting seriöst?

Jag är singel. Ligger runt som det passar mig. Bryr mig inte ett dugg om sexpartnern är upptagen så länge det inte är en vän till mig som är sexpartnerns partner.
Vad andra människor gör lägger jag mig inte i.
Har varit otrogen mot några tidigare partners. Ingen partner vet om det.
Av tidigare sexpartners vet jag att åtminstone ett tiotal har varit gifta/förlovade/sambo.

Så intressant att kunna diskutera otrohet med folk som har så annorlunda syn på saken jämfört med mig som ser rätt konservativt på det.

Ni som säger er känna att det är ok att partnern har andra så länge ni slipper veta (visst uppfattade jag riktigt att det var flera som kände så?): Vart går gränsen, små lögner för att mörka otroheten= Helt ok utifrån hur jag tolkar det som skrivs.

Men stor "lögn" i form av dubbelliv med olika familjer, eller förhållande med flera personer parallellt som lever i lycklig ovisshet om varandra? Är det också ok?

Spelar tidsrymden någon roll för er, eller är det helt fritt fram för allt så länge ni inte behöver veta något?

Fast det låter ju inte speciellt ok eller snällt eller?

Jag förstår inte varför det skulle motsäga svar nr två jag gav (men du kanske missade vidarehänvisningen). Dvs att jag inte blir så himla begeistrad om någon erbjuder att jag kan få vara hans på sidan av. Det betyder ju att han är bara ännu mer av en lögnare. Han har till och med ett riktigt "affärsavtal" med kontroll av könssjukdomar och allt och så ljuger han, bryter det och ska ligga runt med mig!? en äkta maruffelmansgris som tar lätt på andras känslor och sina egna avtal. Känns inte som något för mig :)

Det var inte meningen att motsäga dig alls, bara vidareutveckla tidigare svar jag gav :)

Självkontroll är att kunna fatta beslut även om lusten faller på , att göra val man kan stå för. Hur många åker direkt hem och berättar att Anna/ Peter jag satte på Hen från kontoret ikväll? Vem och hur ofta man ligger spelar mig noll och ingen roll om det är ett gemensamt beslut taget mellan två eller hur många man nu är i en relation, eller om man är singel. MEN om man nu gemensamt beslutat sig för att vara varandra trogna då är det i mina ögon ynkligt att inte kunna ha den självkontrollen att man inte ligger. Självklart går relation er upp och ner, självklart springer vi alla på ngn med sug i blicken ngn gång, kanske vi också springer på hen som också skulle kunna vara den rätta/rätte om man nu inte levde med en av de rätte man redan lever med. Jag har sett på nära håll vad otrohet gör, inte jag själv som drabbad, men det blir smärtsamt och många gånger lämnar det en mkt tilltufsad människa kvar. Så får mig personligen är otrohet inget alternativ. Jag har haft min beskärda del av sexpartners och testat det mesta som singel, ursäkta uttrycket men jag har lekt av mig. Men fylleknull där hen lipar om att det var inte meningen bla bla bla.. Det är patetiskt i mina ögon! Så många som raggat på en när man var ute i svängen, så många gånger man hört att det är dåligt, vi ska separera, hon vill inte ha mig... Ja stackars... Respektabelt har inte med saken att göra utan har man nu lovat något så håller man det, det är det det handlar om inte vad som respektabelt eller inte. Sen får ju andra göra som de vill men då kanske man ska skaffa sig lite ryggrad och säga att det är viktigt att få ligga med andra om man blir sugen på det så kan ens partner ta ställning till om det känns ok eller inte. Det finns ju faktiskt de som har svårt att vara trogna.
Jag tycker att lipandet vid ett fylleknull som du uttrycker det, är mänskligt. Det är varken hedervärt eller beundransvärt, men det är mänskligt. Människor och relationer är komplexa, och vi gör misstag, alla. Det ingår i att vara människa liksom. Jag har inte en så dömande syn på människor, det gitter jag helt enkelt inte ha.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 150
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 368
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka