Otrohet i början av relationen

Jag är lite delad. Jag kan lita på honom men samtidigt har han visat att han kan ljuga mig rakt upp i ansiktet bara för att slippa " ta itu med det" och bli sams.
Så nja, han har visat en förändring genom att ta tag i sina problem och jobba med sig själv, men samtidigt verkar det vara svårt för honom att säga sanningen när det kommer till såna här saker. Och där litar jag absolut inte på honom.
Jag tycker att han verkar ha varit dum och velig - men jag skulle inte fimpa ett förhållande för något som hänt för ett år sedan eller mer. Jag skulle dock vara noga med att göra upp tillsammans hur vi ville ha det i förhållandet och sedan INTE utgå från att han skulle ljuga i framtiden, även om han gjort det innan. Det är hopplöst att älta gamla grejer för man kan ändå inte göra något åt dem.

Jag tycker att han verkar ha varit dum och velig - men jag skulle inte fimpa ett förhållande för något som hänt för ett år sedan eller mer. Jag skulle dock vara noga med att göra upp tillsammans hur vi ville ha det i förhållandet och sedan INTE utgå från att han skulle ljuga i framtiden, även om han gjort det innan. Det är hopplöst att älta gamla grejer för man kan ändå inte göra något åt dem.

Absolut, det tråkiga är bara att hans dumhet och velighet går ut över vårat förhållande idag. Som sagt, hade han bara klämt ut sig allt från början hade jag inte brytt mig, men när jag får reda på lite då och då via omvägar. Då blir det ett öppet sår.

Jag tror inte jag kommer skilja mig pga av det här, däremot behöver jag ladda om lite och smälta allt för att kunna gå vidare.

Absolut, det tråkiga är bara att hans dumhet och velighet går ut över vårat förhållande idag. Som sagt, hade han bara klämt ut sig allt från början hade jag inte brytt mig, men när jag får reda på lite då och då via omvägar. Då blir det ett öppet sår.

Jag tror inte jag kommer skilja mig pga av det här, däremot behöver jag ladda om lite och smälta allt för att kunna gå vidare.
Jag tänker att det går ut över ert förhållande idag om du låter det göra det. Inte annars.

Men jag förstår att du behöver ladda om. Och sådana här kriser kan man ibland vända till något positivt, om man gör dem till tillfällen att ta ett grundligt snack om hur man ska ha det tillsammans.

Träffades ni på nätet?
Jag har en stor fördom om att många framför allt killar, testar med så många tjejer som möjligt och den som är mottaglig för beteendet är den som det blir liksom. Oavsett om han är så himla intresserad av henne som person eller inte. Han vill bara ha någon och det får blir den det blir.

Och lite så känns det i ditt fall att det var i alla fall i början. Du var mottaglig för det där snabba och han var van att testa med alla så han fortsatte det beteendet.
Håller med dig. Och känner igen den typen av killar sen jag nätdejtade. En del trålade brett oavsett om tjejen egentligen inte passade dom. Det var många gånger jag undrade varför i hela friden en man skrev till mig när vi enligt våra profiler var en usel matchning. När man fick kontakt med en sån man skulle allt hända snabbt och kontakten var intensiv. Hängde man inte med och ville ta det lite easy blev tappade de fort intresset. Inte mig emot.
Ett stressdejtande som mest verkade gå ut på att få någon. Vem som helst nästan.

Håller med dig. Och känner igen den typen av killar sen jag nätdejtade. En del trålade brett oavsett om tjejen egentligen inte passade dom. Det var många gånger jag undrade varför i hela friden en man skrev till mig när vi enligt våra profiler var en usel matchning. När man fick kontakt med en sån man skulle allt hända snabbt och kontakten var intensiv. Hängde man inte med och ville ta det lite easy blev tappade de fort intresset. Inte mig emot.
Ett stressdejtande som mest verkade gå ut på att få någon. Vem som helst nästan.
Jag satt och letade i minnet efter trålande.:devil:

Så är det verkligen. Jag har gjort allt för honom och hjälpt honom med sina problem.
Men så har vi det så himla bra annars...
Efter att ni har kämpat (du har gjort "allt för honom") för att han ska bättra sitt beteende?

Jag tror att det handlar om att du nu är i en situation där du får känna på vidden av att relationen och din tillvaro kretsar kring din partner. Då handlar det inte om att du ska välja om detta (hans chattande) ska gå ut över förhållandet eller ej (svälja dina känslor eller ej), utan om vad du ska göra med insikten om hur relationen är arrangerad. Vill du fortsätta leva ett liv centrerat kring en person som inte ger dig den respekt du ger honom? Om du inte vill det - använd dina känslor till att ruska om situationen.

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 423
Senast: Crossline
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 159
Senast: cirkus
·
Relationer Jag skriver här dels för att jag behöver få ur mig vissa tankar/funderingar (ska försöka att inte göra inlägget för rörigt) plus att jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 749
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V