Jag tillhör ju de som vill leva i ett monogamt förhållande och som tycker att det är fruktansvärt om min man skulle knulla andra vid sidan av och ljuga för mig som definitivt tycker att det är jävligt illa att hoppa i säng med andra, gammalmodig eller inte men jag är hellre singel än att ha en sådan man, för mig är sex något man har med sin partner. Punkt. Nej, jag kan inte styra min man, men vill han ligga runt så får han gifta sig med någon som inte kräver ett monogamt förhållande vilket jag gör, därför tycker jag ljuget är det värsta här. Vill TS ligga med andra när hon vet att partnern vill leva monogamt, då får hon antingen återigen föra öppet förhållande på kartan, eller lämna, eller inse att de kanske inte ska leva ihop och ta det beslutet själv istället för att lägga det på mannen som inget vet, eller inse att med den mannen kan hon inte dricka om det är så lätt att slänga av sig kläderna för andra.. Usch, jag hade fan inte kunnat leva med mig själv med det sveket. Och ja, jag vet att det är jag. Men om någon verkligen vill leva monogamt, den andra vill leva polygamt, då passar man ihop lika lite som att den ena vill ha barn och den andra inte anser jag. Jag vet att andra tycker annorlunda här, men de som gör det måste också förstå att det finns de som absolut inte vill leva med en partner som ligger med andra.
Tänkte precis skriva något liknande fast tvärt om, tror inte jag skulle vilja leva i ett förhållande som inte är öppetförhållande så någon som inte vill ha det är inte en partner för mig.