Hedinn
Moderator
Det är ju just det jag inte gör? Ingen rätt går före någon annan, därför tycker jag att det är fel att döma ut TS som respektlös mot sin partner baserat på den information som finns. Om det nu går ut på att man ska vara överens (vilket jag håller med om) bör man ju inte lägga skulden på ena parten, om det är två stycken som inte är överens?Vad är det som gör att du anser att din rätt att ligga runt går före din partners rätt att leva monogamt? Är det inte något man bör vara överrens om öht i ett förhållande? Min man vill inte ha barn, jag kan tänka mig ett eller två till innan jag blir för gammal, skall min rätt gå före även där eller är det så att det är bäst att vara överrens? Är det viktigt med fler barn för mig får jag kanske hitta en annan man, inte gå bakom ryggen och ta ur spiralen när jag lever med en man som absolut inte vill ha barn. Samma med monogami/polygami, någonstans om det är viktigt att ligga med andra får man kanske då vara öppen med det så att mannen själv kan avgöra om han vill ha ts eller inte, alternativt hitta en man som vill ha det så. Högt älskad lär dock mannen inte vara av ts.
TS skriver dessutom att hon är otrogen så det behöver vi inte ens spekulera i.