bettysmatte
Trådstartare
Självklart får folk inte gå in på tomter, titta i uthus, osv. Det är ju hemfridsbrott.Har inte läst hela tråden men jag fotar alltid okända bilars regnr överallt i skogen allra helst om dom är utländska .Vi har haft mycket inbrott både i sommarstugor och nere på byn här .Dom rekar ofta med att vara ute och promenera och kolla vad som finns .Om det står någon fyrhjuling eller åkgräsklippare på gården eller något annat säljbart .Så jag håller koll på grannen ena då hon är borta på jobb och kör någon bil upp där så går jag direkt dit .Andra grannen har en industri och har haft massor med stölder så jag brukar skriva upp vad det är för bilar som åker upp där sent på kvällen då jag sitter vid datorn .När man inte får det minsta hjälp från polisen så måste man skydda sig och sina grannar från brott så gott det går .Jag har haft folk snokandes i mina uthus och lika så en annan granne .Då stod en man och tittade på hans åkklippare av den riktigt dyra modellen och då fick nästa granne syn på honom och gick dit för att se varför han gick runt husen och då sa han att han skulle köpa klipparen då den var till salu så andra killen ringde ägaren och han skulle inte sälja sedan smet han iväg i skogen
Jag har full förståelse för att folk håller koll, vilket jag redan har sagt ett par gånger förut i tråden.