OT tråden nr 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: OT tråden nr 14

Ja, kanske. Jag vet inte. Jag är bara så less på att JAG alltid blir boven liksom. Nån kläcker ur sig nåt som alla bara verkar tycka är helt okej och vardagligt snack liksom och om jag bemöter det så är JAG den jobbiga, inte den som sitter och på fullaste allvar kallar nån hora. [hora!!! alltså seriöst, vem pratar ens så???]

Idag orkade jag inte ens. Jag bara ifrågasatte det hon sa, frågade vad hon menade. Hon svarade att tjejen såg billig ut och då frågade jag vad det innebär och vad det egentligen spelar för roll. Sen släppte jag det. Hon upprepade bara samma saker ("ja men jag tycker inte att det är OK att klä sig så billigt") och jag orkade inte ta fajten. Jag orkar inte alltid och då känner jag mig som En Mycket Dålig Feminist.

Detsamma. Dessutom är jag för trött (tror jag håller på att bli sjuk också) för att det ska leda till nåt konstruktivt utan jag blir bara grinig och det känns som att världen är emot mig. Typ.

Det är då det är bra att konstatera att det bara är dåligt humör som gör det.
Ja, precis! Håller en tumme för att det känns bättre imorgon!

Fy för nerighet! Hoppas det känns bättre imorgon.

Och vanliga salta nachochips med guacamole ger bästa tröstätningen :d
Tack kära du!

Och JA visst gör det! Så jäääävla gott!

Vi borde fett hänga. Jag lovar tillbaks.

Och jag håller med (igen) om att det är så sjukt tröttsamt att man alltid blir "the vad Guy" när man påpekar något som någon säger som inte är okej. "Gud vad du är ööööööverkänslig" osv etc i all oändlighet. Och i en grupp blir man stämningsdödaren.

Ja, kanske. Jag vet inte. Jag är bara så less på att JAG alltid blir boven liksom. Nån kläcker ur sig nåt som alla bara verkar tycka är helt okej och vardagligt snack liksom och om jag bemöter det så är JAG den jobbiga, inte den som sitter och på fullaste allvar kallar nån hora. [hora!!! alltså seriöst, vem pratar ens så???]

Idag orkade jag inte ens. Jag bara ifrågasatte det hon sa, frågade vad hon menade. Hon svarade att tjejen såg billig ut och då frågade jag vad det innebär och vad det egentligen spelar för roll. Sen släppte jag det. Hon upprepade bara samma saker ("ja men jag tycker inte att det är OK att klä sig så billigt") och jag orkade inte ta fajten. Jag orkar inte alltid och då känner jag mig som En Mycket Dålig Feminist.

Ja jag förstår hur det känns. Ibland orkar man bara inte. Och man kan ju inte ta ansvar för att uppfostra vuxna människor heller även om man kanske kan få vissa på bättre tankar genom att ifrågasätta om man har energin. Men när jag vet att jag talar för döva öron ger jag upp direkt, visar bara missnöje med någon kommentar. Nån gång har jag inte ens gjort det utan bara varit tyst.

Man kan inte ta hela världen på sina axlar även om man kan göra lite ibland :) Och jag kan aldrig tänka mig att du kan vara En Mycket Dålig Feminist någonsin, du är typ den klokaste jag vet näst efter min egen mor :D

Åh men Wysiwyg, du är så himla snäll! Och klok! Hur blev du så klok?

Jag försöker också att alltid visa mitt missnöje, även om jag inte orkar ta en hel diskussion. Jag vill att de omkring mig ska veta att nä, sånt här tycker jag inte är OK. Sen har jag ju oftast bra folk omkring mig, men ändå, ibland kommer det ju in nytt folk och kläcker ur sig saker. Typ som idag.

Lorden: Jaaa, det är så segt! "Lär dig att ta ett skämt". JAMEN LÄR DIG ATT BETE DIG SÅ LOVAR JAG ATT SKRATTA OM DU FÖR EN GÅNGS SKULL SÄGER NÅT SOM FAKTISKT ÄR KUL OCH INTE BARA DUMT!

Åh men Wysiwyg, du är så himla snäll! Och klok! Hur blev du så klok?

Jag försöker också att alltid visa mitt missnöje, även om jag inte orkar ta en hel diskussion. Jag vill att de omkring mig ska veta att nä, sånt här tycker jag inte är OK. Sen har jag ju oftast bra folk omkring mig, men ändå, ibland kommer det ju in nytt folk och kläcker ur sig saker. Typ som idag.

Jag har en väldigt klok mor ;)

Och ja, någon form av missnöje kan man alltid få ur sig i sådana situationer, om det så bara är att himla med ögonen och ta ett djupt andetag. Jag tänker likadant som du.

Min styvfar är också sådär, inte så att han kallar folk hora men han spyr ur sig saker om och till folk.
Kommer det en överviktig person kan han (högt och ljudligt) kläcka ur sig " hur fan ser den där ut då, där ligger man i lä" osv.
Inte så trevligt och otroligt störande.

Våran vattenkokare läcker vatten, var alldeles blött på bänken.
Typiskt den är bra ju.

Senast ändrad:

Haha jag har min morbror på besök och berättade om mina Berlinplaner. Fick tillbaka "Vad i helsike ska du lära dig tyska för?! Åk till Spanien istället och lär dig spanska, DET kommer du kunna ha användning av!" Så, om du flyttar till Spanien senare, kan vi bli grannar då? :D

Jag håller så tummarna för att vi har mjuka tacobröd kvar (glömt namnet...) så jag kan göra kryddiga chips av dem!

Haha! Absolut! Men jag tror din morbror har fel, tyska är långt mer användbart. Tror jag i alla fall.

Tror du? Varför då? Det pratas ju typ bara i Tyskland, och lite i några små länder runt Tyskland. Spanska kan du ju hitta över hela världen.

För att tyska är arbetsspråk på många företag och anses vara väldigt relevant i Sverige. Spanska behöver du i Spanien och Sydamerika.

Men allt beror ju på vad man ska jobba med och var. Franska är lätt mest användbart för mig och det jag skulle rekommendera andra att plugga, annars förmodligen tyska om man inte vill till just Latinamerika. Spanien har ju noll jobb så på så vis är det ju ett rätt ointressant land. Tycker jag. Men vad vet jag!

Men åh, vad jobbig du är. :p Jag vet inte vad jag vill jobba med! Men ska jag ändå iväg och plugga nåt språk som kostar massa pengar känns det ju bra att ta nåt jag kan ha användning av sen. Men säg om jag skulle söka jobb på Arlanda, t.ex. Vilket extraspråk utöver svenska och engelska skulle vara mest meriterande? Om du nu har koll på sånt.

Ååååh, herreguuuuhuuuud!!! VET NI vad jag just såg på FB? :D :D :D

En som lagt till ett mellannamn. Inget konstigt med det. ..... Det var Yolo!! :rofl: Typ "Anna Yolo Andersson"! Och det var en vuxen människa. Ska de vuxna reclaima Yolo från teensen nu? :D

Åh nej... :wtf:

Jag känner mig lastgammal, men alltså hata de där uttrycken. yolo, forever alone och fan och hans moster :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
541
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 636
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat