OT tråden nr 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: OT tråden nr 14

Fullt ärligt, framför allt. :) Du är nog en av de mest vettiga människor jag känner. Ja, om jag nu kan säga att jag känner dig. :p

Ja det kan du säga och TACK! Verkligen! Jag har haft en sån grinig dag men nu gjorde du mig gladare!

Masa dig till Stockholm i augusti så ska jag se till att du får stans godaste gin och tonic eller strawberry daiquiri :D

JAG SKA!!! :D Jag lär liksom ändå spendera större delen av sommaren i Stockholmsområdet, så det borde inte vara några som helst problem!

YAAAAY!

Jag har hittat en ny favoritgin, spansk gin, SOM ÄR SÅ JÄVLA GOD. AHMAGAD.

Den ska med på födelsedagspicknick.

Men seriöst - det är 2013. Hur kan folk fortfarande kalla tjejer i korta kjolar för horor? Är det här jävla Iran eller? HUR kan man ens kalla en annan tjej för hora eller billig? Jag skulle fan aldrig göra det och vill fan slippa umgås med folk som gör det. Hur är man funtad liksom?

Nä det är för jävligt. Tycker det är illa hursomhelst men extra illa när det är tjejer som säger sånt om varandra. Hur i helvete ska man komma till en förändring i världen om inte ens tjejer och kvinnor kan komma till insikt?

Ja, det är för jävligt och ja jag blir fan tokig av det!

Och den besvikelse jag ALLTID känner när nån jag tycker om, som jag tycker verkar klok och bra, bara slentrianmässigt uttrycker såna där åsikter - ÅH den är så stor alltså.

Hur i helvete ska man komma till en förändring i världen om inte ens tjejer och kvinnor kan komma till insikt?
Ja, jag vet. Jag tycker inte om att lägga mer skuld på kvinnor än män, allt beror ju på strukturerna, men jag känner samma sak ibland. När en 20-årig tjej inte ens förstår att man inte kallar en tjej i kort kjol för hora, hur ska då en mossig gubbe 50+ gubbe fatta det?

fy då :( varför?

jag känner mig lite smånere också. vill tröstäta guacamole hela natten men har ingen avokado och ska upp tidigt imorgon. ynk.

Lät som en udda sak att tröstäta? :p
Jadu... sån dag/kväll ihop med lite småsaker som gjorde mig besviken.

Håller med. Trött på folk. Trött på fördomar, rasism och sexism.

Fick idag höra på jobbet att "det är minsann bara svartingar som kör taxi nuförtiden. Och det vet man ju hur de är - lurar en på pengar."

Höll på att krevera. Men jag får ju inte diskutera sånt. Le och hålla käft.

Ja, jag vet. Jag tycker inte om att lägga mer skuld på kvinnor än män, allt beror ju på strukturerna, men jag känner samma sak ibland. När en 20-årig tjej inte ens förstår att man inte kallar en tjej i kort kjol för hora, hur ska då en mossig gubbe 50+ gubbe fatta det?

Nej jag vill inte heller skuldbelägga kvinnor som grupp för kvinnosynen, det är ett samhällsproblem.

Men jag tror man vinner mycket på att säga ifrån och på att kanske väcka upp folk lite. Tjejen som du blev arg på kanske inte ens begriper vad hon "gör" egentligen genom sina uttalanden. Kanske kan hon få chansen att tänka om och tänka rätt!

nej men det är ju SÅ gott! typ det enda jag är sugen på!

usch då. hoppas det känns bättre imorgon!

lillelorden: men visst blir man bra matt? vi borde hänga, lovar att inte säga såna dumheter.

Detsamma. Dessutom är jag för trött (tror jag håller på att bli sjuk också) för att det ska leda till nåt konstruktivt utan jag blir bara grinig och det känns som att världen är emot mig. Typ.

Det är då det är bra att konstatera att det bara är dåligt humör som gör det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
541
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 636
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halloweenmat
  • Adventskalendertråden 2024
  • Menskopp

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern