Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säger samma. Här omkring har jag ALDRIG hört någon som säger oskrokar.Ostbågar, känner ingen som säger något annat. Det är väl dialektalt.
Också från Vbtn, säger dock ostbågar (såklart ) Jag verkar dock av någon konstig anledning vara i minoritet när det kommer till detta i min umgängeskretsVästerbotten - ostkrokar heter det såklart!
Jag är born and raised in Hälsingland och där säger vi ostbågar - din kompis är konstigPillirumpenbågar.
Enda människan jag hört använda krokar är kompisen som är från Hälsingland
Det är jag med, men har bara hört ostkrokarJag är born and raised in Hälsingland och där säger vi ostbågar - din kompis är konstig
Men är det verkligen någonstans man generellt säger ostkrokar? Produkten heter ju ostbågar i hela landet så säger enstaka individer ostkrokar är det väl så att de tycker att det är gullifnuttigare att kalla produkten så istället för sitt riktiga namn. Eller så "sa mamma alltid så". Seriöst, det har inget med produkt eller dialekt att göra.
Med den logiken så kan man lika gärna kalla det krökar, kurvor, böjar, kurvor, bukter...om en ska namnsätta en produkt efter eget tycke Antingen heter produkterna cheeze doodles eller ostbågar/majsbågar, sen får man ju kalla det vad man vill, oavsett var man bor. Kärt barn har många namn. Jag nöjer mig med ostbågar. Och har informerat mina arvtagare att den dag jag sätts på hemmet i min egen bubbla har de som uppdrag att tillse att jag har fri tillgång till dessa, utöver vin och tepåsarAlltså, det beror väl snarare på varumärke? OLWs heter ju varken eller enligt en googling. Estrellas kallar sina ostbågar.
Produkten oavsett varumärke kallar jag helt fräckt ostkrokar varesig det är doodles eller bågar det gäller, och jo, jag upplever att det delvis kommer av dialekt. Och så tycker jag att bågar låter fult.