Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det har med dialekt att göra, vill poängtera det, eftersom du så tydligt inte är norrlänning.Jamen det är klart att det är mer än enstaka individer som säger krokar, jag spetsade till det utan smileys - men estrellas heter faktiskt ostbågar, även om jag föredrar OLW's.
Jag förstår inte riktigt vad just norrlänningar har med det att göra, det verkar vara mer spridda skurar från alla håll i landet vad jag kan se i tråden? Har det fastslagits att alla norrlänningar säger ostkrokar? Och när då norrlänningar köper en estrellapåse som heter "Ostbågar" - säger man då ostkrokar ändå om man är norrlänning?Fast det har med dialekt att göra, vill poängtera det, eftersom du så tydligt inte är norrlänning.
Svar ja.Och när då norrlänningar köper en estrellapåse som heter "Ostbågar" - säger man då ostkrokar ändå om man är norrlänning?
Man köper självklart OLWJag förstår inte riktigt vad just norrlänningar har med det att göra, det verkar vara mer spridda skurar från alla håll i landet vad jag kan se i tråden? Har det fastslagits att alla norrlänningar säger ostkrokar? Och när då norrlänningar köper en estrellapåse som heter "Ostbågar" - säger man då ostkrokar ändå om man är norrlänning?
Ja, ostkrokar är dominerande i norr och ostbågar i söder. Titta på svaren i tråden igen, du kan absolut se det här med.Jag förstår inte riktigt vad just norrlänningar har med det att göra, det verkar vara mer spridda skurar från alla håll i landet vad jag kan se i tråden? Har det fastslagits att alla norrlänningar säger ostkrokar? Och när då norrlänningar köper en estrellapåse som heter "Ostbågar" - säger man då ostkrokar ändå om man är norrlänning?
Ja? Jag köper cheez doodles men jag äter ostbågarSpelar det någon roll vad det står på påsen? Säger du cheze doodles när det står på påsen?
Ja? Jag köper cheez doodles men jag äter ostbågar
Måste tyvärr slå hål på denna teorin också. Jag är från hälsingland och här säger alla jag känner ostbågar utom en kollega till mig, men han är född i StockholmPillirumpenbågar.
Enda människan jag hört använda krokar är kompisen som är från Hälsingland
Jag vet, det sa jag ocksåJag är born and raised in Hälsingland och där säger vi ostbågar - din kompis är konstig
Finnes inget som heter ostkrokar, handelsnamnet (och varumärket) är ostbågar.
Doodle på engelska är typ såna små kladdteckningar man gör i marginalen.
Men inte ser de väl ut som krokar?
Jag resonerar inte "en krok" som i substantiv utan krok som i beskrivande "krokig"För mig är det inte så att en krok nödvändigtvis är en (vägg)krok, men när vi nu talar om den sortens krokar, ta en titt på ankarkrokar och försök säg att du inte kan se ostkrokar i dem!
(100% det märkligaste diskussionen jag någonsin haft det här )
Jag resonerar inte "en krok" som i substantiv utan krok som i beskrivande "krokig"
Apropå krokig - har ni tänkt på att det finns folk som uttalar krokig som i "krockig"?Jag resonerar inte "en krok" som i substantiv utan krok som i beskrivande "krokig"