Majskrokar är det enda ätbara jag vet som slutar på -krokar, så det är just det ordet som ställer till det som gör att jag hade gissat på majskrokarJamen precis! Så varför skulle du tro att någon som sade ostkrokar egentligen menade majskrokar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Majskrokar är det enda ätbara jag vet som slutar på -krokar, så det är just det ordet som ställer till det som gör att jag hade gissat på majskrokarJamen precis! Så varför skulle du tro att någon som sade ostkrokar egentligen menade majskrokar?
Ja alltså det är ju svårt att tycka rent illa om dem för de smakar verkligen inget. Papper har en mer distinkt smak än majskrokar..
Jag vet, majskrokar smakar papper
Jag trodde ALLA tuggade papper i skolan? Är det också en norrlandsgrej tro?Och hur vet ni det...?
Eh... nej? Har aldrig tuggat papperJag trodde ALLA tuggade papper i skolan?
Är det också en norrlandsgrej tro?
Jag tror vi tuggade papper av nyfikenhet, tristess och så småningom för att kunna kasta blöta pappersbloppar på varandra.Eh... nej? Har aldrig tuggat papper
Citat från särbon västerbottningen: "Varför skulle jag ha gjort det?! Det fanns ju bättre saker att tugga på" Han var tydligen en penntuggare
Njä, google anpassar sig med algoritmer utefter dina tidigare sökningar, jag får inte upp denna tråd förrän på sida 6...Buke kommer upp som typ fjärde länk på sökningen trots allt.
Nejdå, Buke är big news! Fjärde rubriken för ALLA!Njä, google anpassar sig med algoritmer utefter dina tidigare sökningar, jag får inte upp denna tråd förrän på sida 6...
Räck ut tungan och sätt dit en ruta toapapper så vet du hur både papper och majskrokar smakar.Och hur vet ni det...?
Och hur vet ni det...?
Vad hade ni för barndom egentligen, klart man ätit papper..Eh... nej? Har aldrig tuggat papper
Citat från särbon västerbottningen: "Varför skulle jag ha gjort det?! Det fanns ju bättre saker att tugga på" Han var tydligen en penntuggare
Jag tycker att det varit kul ton i tråden så långt, men att börja slänga sig med "gnällbältet" och "fjollträsk" låter inte särskilt skönt. Språk förändras och dialektala skillnader är rätt underbara.
Haha, vilket flashbackskt inlägg!
Papper smakar olika beroende på tillverkare, vattenkälla och träslag de använder...Ja alltså det är ju svårt att tycka rent illa om dem för de smakar verkligen inget. Papper har en mer distinkt smak än majskrokar..