Det är ju inget att se över,det strider mot skks grundregler.SKK ska ha fått till sig info om denna kullen (som inte är reggade än iaf) och håller på att se över ärendet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju inget att se över,det strider mot skks grundregler.SKK ska ha fått till sig info om denna kullen (som inte är reggade än iaf) och håller på att se över ärendet.
Åkallar färgnörden @DentakuUtdrag ur en annons gällande border collies:
"Valparna är renrasiga efter två lugna snälla föräldrar med sällsynt färg
Mor är Red-ee Långhårig FCI stamtavlal Bild 5 Far är Brun/Vit Långhårig VDH Stamtavla.Bild 6
Vi har:
5 Blue merl tikar,1 Blue merl hane,1 Svart/vit/brun Hane,
2 Blå/Vit tikar( Unik)
Alla Valpar blir Långhårig"
Jag trodde att minst en förälder måste vara merle för att valparna ska bli merle, och blue merle har väl svart grundfärg? Eller hur ligger det till egentligen?
Jag såg också den annonsen o funderade på hur det gick ihop.Utdrag ur en annons gällande border collies:
Mor är Red-ee Långhårig FCI stamtavlal Bild 5 Far är Brun/Vit Långhårig VDH Stamtavla.Bild 6
Vi har:
2 Blå/Vit tikar( Unik)
Jag trodde att minst en förälder måste vara merle för att valparna ska bli merle, och blue merle har väl svart grundfärg? Eller hur ligger det till egentligen?
Båda dom beskyllda föräldrarna verkar ju ha stamtavla så dom kan kanske reggas.Åkallar färgnörden @Dentaku
Huruvida valparna är "renrasiga" eller inte är totalt ointressant om de inte är reggade i SKK eller ISDS.
För reg i ISDS krävs att båda föräldrarna är stambokförda där samt att båda hundarnas ägare är medlemmar där. För att reggas i SKK krävs att båda föräldrarna har klarat VP eller att de är stambokförda i ISDS eller NKK (eller deras Amerikanska/Kanadensiska motsvarighet).Båda dom beskyllda föräldrarna verkar ju ha stamtavla så dom kan kanske reggas.
Så en border från annat land med FCI stamtavla kan inte reggas i skk?? Det ska gå,för skk är med i FCI,men något VP har dom nog inte när ägarna inte ens har koll på färgerna.För reg i ISDS krävs att båda föräldrarna är stambokförda där samt att båda hundarnas ägare är medlemmar där. För att reggas i SKK krävs att båda föräldrarna har klarat VP eller att de är stambokförda i ISDS eller NKK (eller deras Amerikanska/Kanadensiska motsvarighet).
Jo är hunden reggad som BC i annat FCI anslutet land kan de reggas i SKK, men inte deras avkomma.Så en border från annat land med FCI stamtavla kan inte reggas i skk?? Det ska gå,för skk är med i FCI,men något VP har dom nog inte när ägarna inte ens har koll på färgerna.
Spontant från fårägare utan egen vallhund, men med många bekanta med vallande BC:Jo är hunden reggad som BC i annat FCI anslutet land kan de reggas i SKK, men inte deras avkomma.
En del utställningsnördar importerar hundar från Finland, typ
Vem vill ha ett sånt pälsmonster i sängen efter en heldag i stallet/ladugården?
Mycket versaler här ... Och intressant sätt att göra affärer. "Får jag dem inte sålda snart så HÖJS priset" (Sannolikt menar han 10 maj, annonsen är färsk)
Blandras "Plottstaff" vet besiktigade o avmaskade o vaccinerade . Om ni vill vara säkra på att få en riktig livsklamrat som kan göra allt, JAGA , LYDNAD,SPÅR, AGILITY mm förutom en riktig kamrat tinga valp!!
Vill du ha en ny familjemedlem Passa på dom är LEVERANSKLARA!! Några kvar!! Jag vill ENBART HA SERIÖSA SPEKULANTER!
OBS Valparna är LEVERANSKLARA OBS 13snart 14 veckor gamla!!
Från o med 10/3 höjs priset till 7500:- då valparna är av så hög kvalité, så om ni vill ha till det fördelaktiga priset av 6000 hör av er snabbt!
Mycket versaler här ... Och intressant sätt att göra affärer. "Får jag dem inte sålda snart så HÖJS priset" (Sannolikt menar han 10 maj, annonsen är färsk)
Blandras "Plottstaff" vet besiktigade o avmaskade o vaccinerade . Om ni vill vara säkra på att få en riktig livsklamrat som kan göra allt, JAGA , LYDNAD,SPÅR, AGILITY mm förutom en riktig kamrat tinga valp!!
Vill du ha en ny familjemedlem Passa på dom är LEVERANSKLARA!! Några kvar!! Jag vill ENBART HA SERIÖSA SPEKULANTER!
Från o med 10/3 höjs priset till 7500:- då valparna är av så hög kvalité, så om ni vill ha till det fördelaktiga priset av 6000 hör av er snabbt!
Det har du väldigt rätt iOm man nu bara vill ha seriösa spekulanter så är det väl bra läge att ägna sig åt seriös avel?
Plott -Amstaff ??Mycket versaler här ... Och intressant sätt att göra affärer. "Får jag dem inte sålda snart så HÖJS priset" (Sannolikt menar han 10 maj, annonsen är färsk)
Ja. Jag visste inte vad plott var så jag läste om den. Och efter det ställde jag mig samma fråga: varför?Plott -Amstaff ??
Varför?? Jag menar.. asså bara varför??
Ursäkta en okunnig, men vad är en Plott?Plott -Amstaff ??
Varför?? Jag menar.. asså bara varför??
Jakthund, ursprungligen framavlad för vildkattsjakter typ a la puma. Jag har en pensionerad hemma, men när något inte passar är det jäääävligt bra bett i henne också. Hon gick på björn och vildsvin i sina dagar.Ursäkta en okunnig, men vad är en Plott?
Fyfaaeeenn för att ha en understimulerad sån i koppletJa. Jag visste inte vad plott var så jag läste om den. Och efter det ställde jag mig samma fråga: varför?
Merle syns inte på recessivt röda hundar, det är därför man måste vara extremt försiktig i de raser där både merle och recessivt röd finnsUtdrag ur en annons gällande border collies:
Vi har:
2 Blå/Vit tikar( Unik)
Merle syns inte på recessivt röda hundar, det är därför man måste vara extremt försiktig i de raser där både merle och recessivt röd finns