Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Går det på allvar att få fram en helt frisk hund som dessutom håller sig fysiskt frisk upp i åren, om den kroppsligt ser ut sådär? Hela hunden ser ju fullkomligt deformerad ut!
Om den mot förmodan skulle vara HD och ED-fri vid 18 månader undrar jag hur länge för skelettet måste ju lida enorma påfrestningar :confused:

Gissningsvis inte. Undrar hur kejsarsnitt -statistiken ser ut...

Gissningsvis inte. Undrar hur kejsarsnitt -statistiken ser ut...
Verkar ju avspegla priset i alla fall :cautious:
Är det ens lagligt i Sverige att föda upp dem? Vi har ju ändå den där defekt grejen? (även om den inte följs ens av etablerade raser :meh:). "Den är en frisk ras med få rasbundna sjukdomar." - Mopsordern.

Verkar ju avspegla priset i alla fall :cautious:
Är det ens lagligt i Sverige att föda upp dem? Vi har ju ändå den där defekt grejen? (även om den inte följs ens av etablerade raser :meh:). "Den är en frisk ras med få rasbundna sjukdomar." - Mopsordern.
Den lagen skulle verkligen behöva följas upp mer...
Det är väl ingen enskild defekt på dessa så det beror väl på hur illa de blir. Antar jag. Om nu nån hade brytt sig.

be0af9f23ea73fc87b677cb3902d9d29.jpg

WTF?! O_o

Jag tänker på hundarna från hundstallet. De flesta står det att de inte går ihop med andra hundar. Kan man inte försöka träna bort det för att underlätta när hunden ska få ett nytt hem?
Det är ändå flockdjur vi talar om.
Sen kanske inte tid finns men någon slags rehabilitering måste de väl syssla med?

Lite OT kanske

Jag tänker på hundarna från hundstallet. De flesta står det att de inte går ihop med andra hundar. Kan man inte försöka träna bort det för att underlätta när hunden ska få ett nytt hem?
Det är ändå flockdjur vi talar om.
Sen kanske inte tid finns men någon slags rehabilitering måste de väl syssla med?

Lite OT kanske
Det läggs en hel del tid på hundarna på hundstallet utifrån de jag känner som jobbar/jobbat där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 571
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama