Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det blir inte i närheten av 200,
säg att det blir 7 x2 valpar`=14 x 10900=152600,
Sen minus
inköp av tik och dens uppväxts kostnader,kan bli mycket om tiken är typ 5år
hanhundsavgift
valp mat,vacc,chip,dolda fel enligt annons,vet bes,div och allt annat runt valparna inkl avdrag för visst slitage

är dom sen 2 i familjen så får varje person tjäna 40000 på hobbyverksamhet/år
Så det är inte ens säkert att det finns något att skatta för.
Tvivlar på att skatteverket är speciellt villiga att ta hänsyn till ev avdragsgilla kostnader om uppfödaren inte deklarerat tidigar inkomster från sålda kullar.
Förhoppningsvis åker de på sköntaxering oxå. :devil:

Jag sa ju det att alla hundar passar i skägg :p

Tur man har en liten skäggvovve med buskiga ögonbryn :heart

10172573_790804187598683_5315985434466250900_n_zpszs7pksha.jpg

Åh gode gud, american bully (:wtf: redan där), pocket extreme! :arghh:
Vet inte om man får lägga in bilder från annonser här, men gå in och kolla på blocket...

25 papp styck... Fy - jag hittar inte tillräckligt starka ord! :(

Ingen sån här blandning finns så vitt jag vet :crazy:

Tänk er en sån här
miagi-american-bully-extreme.jpg

Blandat med en sån här
8765286.jpg

Undrar hur mycket man kan sälja en sån för...

Varför klipper man bort HELA örat på dom:cry:

För mig är den här typen av skönhetsideal helt ofattbara. Skulle verkligen vilja höra vad de som gillar detta har för förklaringar för att rättfärdiga den här aveln:mad:

Skulle verkligen vilja höra vad de som gillar detta har för förklaringar för att rättfärdiga den här aveln:mad:

Det är ju en förbättring av pitbullen vet du väl? :confused:
Dessutom har ju bullysarna hela fem skräddarsydda storlekar/typer, så ingen annan ras behövs ju över huvud taget - alla kan ha en bully! :up:

Äh, jag orkar inte ens driva med dem, jag är för bedrövad på riktigt...

Det är ju en förbättring av pitbullen vet du väl? :confused:
Dessutom har ju bullysarna hela fem skräddarsydda storlekar/typer, så ingen annan ras behövs ju över huvud taget - alla kan ha en bully! :up:

Äh, jag orkar inte ens driva med dem, jag är för bedrövad på riktigt...
Går det på allvar att få fram en helt frisk hund som dessutom håller sig fysiskt frisk upp i åren, om den kroppsligt ser ut sådär? Hela hunden ser ju fullkomligt deformerad ut!
Om den mot förmodan skulle vara HD och ED-fri vid 18 månader undrar jag hur länge för skelettet måste ju lida enorma påfrestningar :confused:

Går det på allvar att få fram en helt frisk hund som dessutom håller sig fysiskt frisk upp i åren, om den kroppsligt ser ut sådär? Hela hunden ser ju fullkomligt deformerad ut!
Om den mot förmodan skulle vara HD och ED-fri vid 18 månader undrar jag hur länge för skelettet måste ju lida enorma påfrestningar :confused:

Inte för att jag är någon expert, men nej. Det går inte.

Stackars krakar...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 571
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama