Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur bra går det?
Nej, golden är de stora, vita!
TOM domare har svårt, mamman till min hund ställdes ut två gånger. Första domaren förklarade vänligt var tollarringen fanns. Andra domaren diskade omedelbart och förklarade att den stackars utmärglade hunden omedelbart skulle avmaskas och tas till veterinär för kontroll. Man kan väl tycka att den som dömer jaktklass på utställning skulle vara förberedd på att få se en hund i skick för krävande jakt, men tydligen inte. Det bliv visst aldrig något "tredje gången gillt"...
Nej, golden är de stora, vita!
TOM domare har svårt, mamman till min hund ställdes ut två gånger. Första domaren förklarade vänligt var tollarringen fanns. Andra domaren diskade omedelbart och förklarade att den stackars utmärglade hunden omedelbart skulle avmaskas och tas till veterinär för kontroll. Man kan väl tycka att den som dömer jaktklass på utställning skulle vara förberedd på att få se en hund i skick för krävande jakt, men tydligen inte. Det bliv visst aldrig något "tredje gången gillt"...
Nu var jag tvungen att titta på hundstallet och jag bara
Herregud så söta!
Sambon bryr sig inte om renrasigt eller blandras. Men det är inte dags för en ny riktigt än...
Alltså, är det någon som sett det nya gänget av jack russel/dvärgschnauzer-korsningar som kommit in på Hundstallet? De är ta mig fan något av det sötaste jag sett, tror jag. Stackars små skruttar.
Fantastiskt söta! Hundstallet lär få ett digert jobb med alla ansökningar!
Blev också nyfiken och fick kika in. Skrattade högt när jag såg Nallemaja. Sicket charmtrollNu var jag tvungen att titta på hundstallet och jag bara
Herregud så söta!
Sambon bryr sig inte om renrasigt eller blandras. Men det är inte dags för en ny riktigt än...
Tipsade skatteverket"Golden-border doodle valpar levklara ca slutet av Maj - början av juni och vid seriöst intresse kan man sätta upp sig på intresselistan redan nu. Vår fantastiska 75% Golden retriver -25% Border collie
tik planeras paras snart med en underbar storpudelhane! Båda föräldrarna är sunda med mkt bra mentalitet !! Mamma är även hdröngtad UA!!
Dessa valpar blir trevliga mellanstora till stora familjehundar och även en trevlig träningskompis . Båda föräldrarna bor i barnfamilj och kommer bra
överens med andra hundar .
Planeras även en kull Goldendoodle valpar : mamma Golden-doodle och pappa storpudel planeras med leverens ca början-mitten på juni!! Mamma är ej röngtad men har bra hdresultat bakom sig och även pappan har bra hdresultat i linjerna bakom sig. ValpPris 10900!! ***********************************************************
Valparna kommer att vara uppfödda i hemmiljö och är
vetrinärsbesiktigade~idmärkta~registrerade i Jordbruksverket ~avmaskade~ vaccinerade~dolda felförsäkrade i 3 år. Välkommen att stå med på valplistan redan nu. Du kan läsa info om Golden
doodle och även Border doodle på nätet. Dock är ju planerade valparna
mestadels goldendoodle och ena kullen är bara goldendoodle!! Valparna även få den vågiga päls . En Första
kontakt : skriv ett mail vad du kan
erbjuda en av dessa valpar för hem !! Bilder i annonsen är från en äldre kull
goldendoodlemix. OBS vid behov av leverans senare i juni kan valpen vara kvar någon vecka extra tills man har semester. Välkommen"
Fast bryr dom sig? Valparna är inte födda och ingen vet hur många det blir och heller inte hur mycket dom går +.Tipsade skatteverket
Ingen aning. Men jag skickade med en (rimlig) uppskattning på valpantal och summa som de fiktiva valparna skulle dra in. Runt 200k rakt ner i fickan.Fast bryr dom sig? Valparna är inte födda och ingen vet hur många det blir och heller inte hur mycket dom går +.
hur fick du det till 200 tkIngen aning. Men jag skickade med en (rimlig) uppskattning på valpantal och summa som de fiktiva valparna skulle dra in. Runt 200k rakt ner i fickan.
För övrigt säljs en Engelsk bulldog för 21k, registrerad i jordbruksverket. Marknadsförs som den bästa i kullen med syskon som vunnit massor
Jag får det till tre kullar. Det är ju inte så mkt om det "bara" är två dock.hur fick du det till 200 tk
jag får det bara till 2 kullar,Jag får det till tre kullar. Det är ju inte så mkt om det "bara" är två dock.
Se: förra tråden.
De fick även uppskattning på vad varje kull skulle gå på, så oavsett hur många kullar det blir så är det ju lätt att räkna på. Om de nu ens är intresserade. Tror inte det kommer leda någonstans eftersom de helst ville ha en identifikation på personen och jag pallade inte maila och låtsas vara intresserad för att få ett telefonnummer på det sättet.jag får det bara till 2 kullar,
De fick även uppskattning på vad varje kull skulle gå på, så oavsett hur många kullar det blir så är det ju lätt att räkna på. Om de nu ens är intresserade. Tror inte det kommer leda någonstans eftersom de helst ville ha en identifikation på personen och jag pallade inte maila och låtsas vara intresserad för att få ett telefonnummer på det sättet.
Det är fortfarande blandraser vi talar. Så inköp av tik är nog en rätt liten summa i det hela. Språngavgift kan ju vara vad som helst det med, allt mellan gratis - till valp till hanhundsägaren. Dessutom var det inte första gången de avlade.Fast det blir inte i närheten av 200,
säg att det blir 7 x2 valpar`=14 x 10900=152600,
Sen minus
inköp av tik och dens uppväxts kostnader,kan bli mycket om tiken är typ 5år
hanhundsavgift
valp mat,vacc,chip,dolda fel enligt annons,vet bes,div och allt annat runt valparna inkl avdrag för visst slitage
är dom sen 2 i familjen så får varje person tjäna 40000 på hobbyverksamhet/år
Så det är inte ens säkert att det finns något att skatta för.
Jösses..."Golden-border doodle valpar levklara ca slutet av Maj - början av juni och vid seriöst intresse kan man sätta upp sig på intresselistan redan nu. Vår fantastiska 75% Golden retriver -25% Border collie
tik planeras paras snart med en underbar storpudelhane! Båda föräldrarna är sunda med mkt bra mentalitet !! Mamma är även hdröngtad UA!!
Dessa valpar blir trevliga mellanstora till stora familjehundar och även en trevlig träningskompis . Båda föräldrarna bor i barnfamilj och kommer bra
överens med andra hundar .
Planeras även en kull Goldendoodle valpar : mamma Golden-doodle och pappa storpudel planeras med leverens ca början-mitten på juni!! Mamma är ej röngtad men har bra hdresultat bakom sig och även pappan har bra hdresultat i linjerna bakom sig. ValpPris 10900!! ***********************************************************
Valparna kommer att vara uppfödda i hemmiljö och är
vetrinärsbesiktigade~idmärkta~registrerade i Jordbruksverket ~avmaskade~ vaccinerade~dolda felförsäkrade i 3 år. Välkommen att stå med på valplistan redan nu. Du kan läsa info om Golden
doodle och även Border doodle på nätet. Dock är ju planerade valparna
mestadels goldendoodle och ena kullen är bara goldendoodle!! Valparna även få den vågiga päls . En Första
kontakt : skriv ett mail vad du kan
erbjuda en av dessa valpar för hem !! Bilder i annonsen är från en äldre kull
goldendoodlemix. OBS vid behov av leverans senare i juni kan valpen vara kvar någon vecka extra tills man har semester. Välkommen"