Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var visserligen inte särskilt duktig när jag köpte Poppy. En bekant hade valpar kvar vid fem månader, jag blev kär och här är hon nu, men ingen annan av alla kända hundar i släkten (en hel del) har klåda. Så varför just min :(

Pälsade xolos är fina dock :p
Hade varit kul att ha några päls-xolos och några österrike pinchers i varierande färg och form. Och låta folk gissa vilken ras man hade :D

Du är en :devil:! Folk kan ju inte ens se en labrador från en golden :angel:
Haha eller hur! Folk brukar bli förvånade när jag säger att min vovve är en Golden. Nästan alla brukar gissa på blandras :angel: Han är förvisso rätt långbent och tunn, men ändå?? (Fast bäst är barn som kommer fram och förklarar för mig att jag har en snäll familjehund i kopplet :D Så sköna ungar liksom och där ligger Svansson och tycker att barn är rätt så obehagliga och överskattade... :angel: )
Fast den pinscher finns ju bara i 2 färger,rödaktiga o black and tan.
Måla tantecken på en xolo? Då kommer folk inte fatta någonting :idea:

en sån skulle man ha, den skrämmer skiten ur alla hahaa :)
Min schiller blev ju en pitbull en dag.. hon har ett speciellt uttryck när hon lägger öronen på ett visst sätt, det såg visst ut som en pitbull.
Nja... sötnöten bredvid mig är inte riktigt pitbullik alltså.
Jag tror jag vet vilket uttryck du menar, jag tycker de blir lika husalferna från Harry Potter då. Får lust att slänga till dem en socka.

Fast den pinscher finns ju bara i 2 färger,rödaktiga o black and tan.
Österrikisk pincher. Inte vanlig pinscher. För övrigt finns ju båda "pinscher" färgerna på xolos
TyjN8sy.jpg

cci6iql.jpg

Jag ser inte problemet,Är man oseriös för att man vill prova en ras till? För att man skattar o gör rätt för sig? Har tagit in nytt blod (det kostar pengar)? Den ev parningen håller ju åldern för svensk lag, Man behöver bara följa rasklubbens rek om man vill ha valphänvising därifrån,vad gäller ögonlysningen så kan det ju vara så att tiken är lyst i annat land eller resultaten är på väg till skk.

Nej, ingen av sakerna för sig är egentligen ett problem. Men allting tillsammans gör åtminstone att min varningslampa gärna vill slås på. Hur intressanta linjer kan egentligen ett enda (billigt) land ha så att man väljer att importera individer av två olika raser (såg jag senare), varav ena raser väldigt många individer? Och att ha f-skattsedel är ju sällan aktuellt som uppfödare, även om det inte är något fel med det i sig.

Hur intressanta linjer kan egentligen ett enda (billigt) land ha så att man väljer att importera individer av två olika raser (såg jag senare), varav ena raser väldigt många individer? .

Väldigt intressanta, och det är inte ovanligt att uppfödare (som har ekonomi till det) köper alla tikar i en kull för att sen utvärdera vad som ska sparas, jag har gjort det vid flera tillfällen.

Väldigt intressanta, och det är inte ovanligt att uppfödare (som har ekonomi till det) köper alla tikar i en kull för att sen utvärdera vad som ska sparas, jag har gjort det vid flera tillfällen.
Sorry för OT, men vad har du gjort med tikarna du inte ska använda i avel? Antar att du använde fodervärdar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 571
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama