Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
E-schäfrarna ligger oftast ett par tusenlappar under b-hundarna i inköpspris. Varför vet jag inte. Men det är alltid e-som syns. Så de säljer. När schäferhundtidningen ploppar ner i brevlådan är den fylld med utställningsbilder och utställningsresultat. Stora event som schäferslaget eller andra bruks eller IPO-tävlingar syns sällan och endast med nån enstaka bild på en bruksschäfer. Flera gånger har jag fått frågan vilken ras är det vi har eller om det är schäferblandisar:meh:
Vore kul att få läsa repotage om alla de fantastiska insattser som tjänstehundar, räddningshundar och tävlingshundar utför istället för hur mycket piggment en hund har och hur den travar:wtf:

måste bara fråga, varför ställer man schäfrarna så extremt? har alltid tyckt det ser så märkligt ut med bakbenen en mil bakom. är det för att räkrumpan inte ska synas lika mycket? eller ramlar dom om dom står mer ihop med benen?

För ett otränat öga som mitt, så tycker jag att utställningsschäfrar (inte som den räkstjärten som vann crufts nu precis men de man tidigare förfasats över) verkar vara avlade för att alltid stå i utställnings uppställningen? Men att sen ställa upp en utställningsschäfer avlad på det sättet är ju kaka på kaka. Fast hela hunden har ju tagit stryk av det.. Om de ville ha odugliga räkstjärtar hade de väl kunnat avla in typ BYB vinthundar, måste ju ha gått snabbare.

Hon har inte gått igenom besiktningen med tre anmärkningar då hon är så liten. Har allergi mot viss hundmat, fontanell öppen men som med största sannolikhet växer den ihop med tiden. Alla tänder har ännu inte blivit bytta men på väg.

Vänta lite nu, inte gått igenom besiktningen för att hon är liten? Storlek bedöms inte på ett besiktningsprotokoll.
Låter som ett riktigt bra köp som kommer börja med några tusenlappar extra för sövning och utdragning av persisterande mjölktänder...
Jag hade en bekant som frågade mig om den, den var ju så söt. :banghead:
Rekomenderade inte köp!!

"Hej :)
Nu är vi snart 8 veckor gamla, så nu är det bara 5 veckor kvar tills vi får flytta! Den 22 April får vi flytta, säger matte! ;)
Vi är tre hanar och en hona. Vår mamma är en Labrador/Chineese Crested blandning och pappa är en Border Collie(vallar inte!).

Våra stora syskon, som är 2 år gamla, har gått olika kurser och har fått jätte fina betyg! De har gått den vanliga valpkursen och sedan kurser som agility, lydnad(olika steg) och en av våra systrar går en kurs för människosök just nu!
Så ni ser, vi är riktiga allround hundar, som gillar att jobba!!! :)"

O_o:nailbiting::rage::banghead::arghh::meh::cautious::wtf::crazy::(:cry:

Nu är vi snart 8 veckor gamla, så nu är det bara 5 veckor kvar tills vi får flytta! Den 22 April får vi flytta, säger matte! ;)
Vi är tre hanar och en hona. Vår mamma är en Labrador/Chineese Crested blandning och pappa är en Border Collie(vallar inte!).

Våra stora syskon, som är 2 år gamla, har gått olika kurser och har fått jätte fina betyg! De har gått den vanliga valpkursen och sedan kurser som agility, lydnad(olika steg) och en av våra systrar går en kurs för människosök just nu!

:yuck::yuck::yuck: Och varför sitta på dom tills dom är 13 v?

Betyg? Mvg i "sitt" och vg på inkallning.... :confused:

Fattar inte heller det där med 13 v. Kanske därför de får så bra betyg :laugh:

måste bara fråga, varför ställer man schäfrarna så extremt? har alltid tyckt det ser så märkligt ut med bakbenen en mil bakom. är det för att räkrumpan inte ska synas lika mycket? eller ramlar dom om dom står mer ihop med benen?

Om du tittar på filmen i inlägg #1243 ser du att man började ställa schäfrarna så redan på 20-talet, och de hundarna hade rak rygg.

Om du tittar på filmen i inlägg #1243 ser du att man började ställa schäfrarna så redan på 20-talet, och de hundarna hade rak rygg.

ja men det såg jag ju. reagera på det åxå men tänkte inte så långt när jag skrev. minnet är bra men kort. fast har inte benen hamnat ännu längre bakom nu? eller är det jag som ser konstigt?

Finn ett fel :D
SW1P5wc.png

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama