Inte mindre än två kullar med landseer blandisar i mitt närområde. Undrar vad det ska bli av dessa "nallebjörnar"? Står inget om hd/ad status på föräldrarna heller.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bulldogvalpar, 5200 kr styck, ingen stamtavla men ändå reggade i SKK
Det kanske är ett annat SKK än vad vi tror? Säffle Kompis Klubb tex....
Kanske en jättespeciell klubb
Finn ett fel
Tänkte skriva det i mitt inlägg men vågade inte ifall någon JRT-älskare kom in och blev förbannadTja, med tanke på majoriteten av de JRs jag träffat är titeln inte så fel...
*nej, inte ens i närheten av en hundras jag uppskattar*
Tänkte skriva det i mitt inlägg men vågade inte ifall någon JRT-älskare kom in och blev förbannad
Det är nästan oseriöst bara att avla fram de små monstrenJa, alltså... det finns säkert JRTs som är trevliga men de har jag inte kommit i kontakt med. Däremot har jag träffat en massa bjäbbmonster som hoppar och aldrig ger sig
Och de som tokjuckar givetvis.
AAAHHH*Sätter sig på händerna och visslar.* ^^
måste bara fråga, varför ställer man schäfrarna så extremt? har alltid tyckt det ser så märkligt ut med bakbenen en mil bakom. är det för att räkrumpan inte ska synas lika mycket? eller ramlar dom om dom står mer ihop med benen?
"Jättefina små glädjepaket"
För att inte tala om att det syns tydligt även när de springer och går. Och står utan uppställning. Men absolut, inte alls mycket vinklar..
Samma fråga ställdes på ett schäferforum igår. Ingen har ännu svarat trots att det är en massa utställningsfolk i gruppen som ständigt försvarar sin sak.Jag har för mig att det är för att man vill att bakbenet är lodrätt. Och eftersom de är så vinklade får man dra bak benet mer för att de ska vara det..
Jag har så svårt att förstå hela grejen.. Påpekar man att de är övervinklade säger de att de är bara uppställda så, men vafasen, hur bedömer man en hund och varför om den står på ett sätt som inte representerar hur den ser ut?
För att inte tala om att det syns tydligt även när de springer och går. Och står utan uppställning. Men absolut, inte alls mycket vinklar..
Jag smäller av.. Jag hade en jätte diskussion med svärfamiljen om trubbnos aveln för ett tag sen, och sa att det finns inget vettigt bakom någon av hundarna på blocket. Att om man ska köpa sån hund så ska man leta efter en SERIÖS uppfödare och köpa från denne.
Vad fick jag höra idag, svägerskan (16 år) har övertalat svärmor att börja titta på en mops valp, helt okej. Dem hittade en jättefin enligt utsago. så jag frågade vilken uppfödare dem har valt ( jag har noll koll men var nyfiken) "Men nääää vi hittade en jätte sööt på Blocket!!"
Mission- hitta en bra hund till svärfamiljen har inletts!