Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte mindre än två kullar med landseer blandisar i mitt närområde. Undrar vad det ska bli av dessa "nallebjörnar"? Står inget om hd/ad status på föräldrarna heller.

Bulldogvalpar, 5200 kr styck, ingen stamtavla men ändå reggade i SKK :D

Det kanske är ett annat SKK än vad vi tror? Säffle Kompis Klubb tex....
Kanske en jättespeciell klubb :angel:

"Reggade i SKK" har jag sett användas flera gånger i oseriösa annonser, utan förtydligandet om att det faktiskt gäller SKK's blandrasregister.... lagom förvirrande för en oinsatt.

Finn ett fel :D
SW1P5wc.png

Tja, med tanke på majoriteten av de JRs jag träffat är titeln inte så fel... :cautious:

*nej, inte ens i närheten av en hundras jag uppskattar*

måste bara fråga, varför ställer man schäfrarna så extremt? har alltid tyckt det ser så märkligt ut med bakbenen en mil bakom. är det för att räkrumpan inte ska synas lika mycket? eller ramlar dom om dom står mer ihop med benen?

Jag har för mig att det är för att man vill att bakbenet är lodrätt. Och eftersom de är så vinklade får man dra bak benet mer för att de ska vara det..

Jag har så svårt att förstå hela grejen.. Påpekar man att de är övervinklade säger de att de är bara uppställda så, men vafasen, hur bedömer man en hund och varför om den står på ett sätt som inte representerar hur den ser ut? :confused:

För att inte tala om att det syns tydligt även när de springer och går. Och står utan uppställning. Men absolut, inte alls mycket vinklar..:up: :banghead:

Jag smäller av.. Jag hade en jätte diskussion med svärfamiljen om trubbnos aveln för ett tag sen, och sa att det finns inget vettigt bakom någon av hundarna på blocket. Att om man ska köpa sån hund så ska man leta efter en SERIÖS uppfödare och köpa från denne.

Vad fick jag höra idag, svägerskan (16 år) har övertalat svärmor att börja titta på en mops valp, helt okej. Dem hittade en jättefin enligt utsago. så jag frågade vilken uppfödare dem har valt ( jag har noll koll men var nyfiken) "Men nääää vi hittade en jätte sööt på Blocket!!" :banghead::banghead::banghead:

Mission- hitta en bra hund till svärfamiljen har inletts! :idea::laugh:

Jag har mardrömmar om JRs. Sist jag träffade en så rullade den runt i munnen på min dåvarande schäfertik O_o

Vi hade en "playdate" på vår gård.
Tre hundar i ungefär likvärdig storlek springer runt runt och jagar varandra. Plötsligt från ingenstans kommer grannens "monster" inrusande mitt tumultet av hundar. Jag hann inte ens uppfatta vad det var innan min tik hade hunden i munnen. Som tur va var min tik väldigt snäll och hade inte före eller efter det tagit något byte så hon spottade snällt ut den omtumlande (men oskadda) byrackarn på låsskomando. Hunden sprang till husse som var ute och cyklade med sina jämtar så ingen skada skedd mer än att jag fick lite hjärtsnörp där ett tag.
Men I ärlighetens namn är det ju inte hundens fel att folk skaffar dom som sällskap och sedan missar biten med uppfostran och arkivering.

Jag har för mig att det är för att man vill att bakbenet är lodrätt. Och eftersom de är så vinklade får man dra bak benet mer för att de ska vara det..

Jag har så svårt att förstå hela grejen.. Påpekar man att de är övervinklade säger de att de är bara uppställda så, men vafasen, hur bedömer man en hund och varför om den står på ett sätt som inte representerar hur den ser ut? :confused:

För att inte tala om att det syns tydligt även när de springer och går. Och står utan uppställning. Men absolut, inte alls mycket vinklar..:up: :banghead:
Samma fråga ställdes på ett schäferforum igår. Ingen har ännu svarat trots att det är en massa utställningsfolk i gruppen som ständigt försvarar sin sak.
Det senaste när någon lägger ut en bild på en hemsk utställningshund är att bilderna är manipulerade :angel::grin:

Jag smäller av.. Jag hade en jätte diskussion med svärfamiljen om trubbnos aveln för ett tag sen, och sa att det finns inget vettigt bakom någon av hundarna på blocket. Att om man ska köpa sån hund så ska man leta efter en SERIÖS uppfödare och köpa från denne.

Vad fick jag höra idag, svägerskan (16 år) har övertalat svärmor att börja titta på en mops valp, helt okej. Dem hittade en jättefin enligt utsago. så jag frågade vilken uppfödare dem har valt ( jag har noll koll men var nyfiken) "Men nääää vi hittade en jätte sööt på Blocket!!" :banghead::banghead::banghead:

Mission- hitta en bra hund till svärfamiljen har inletts! :idea::laugh:

Det är massor med kennel mops uppfödare som annonserar på blocket,det gör dom inte oseriösa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama