Nej helt rätt, men i just dem annonserna vi pratade om, du vet alla dem där skk reggade valparna för 5-6-7000 kr, kan jag inte se att en enda är seriös.Det är massor med kennel mops uppfödare som annonserar på blocket,det gör dom inte oseriösa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej helt rätt, men i just dem annonserna vi pratade om, du vet alla dem där skk reggade valparna för 5-6-7000 kr, kan jag inte se att en enda är seriös.Det är massor med kennel mops uppfödare som annonserar på blocket,det gör dom inte oseriösa.
Riskerar att vara friskare?Tänk, det här har jag undrat i många år.
Att bara titta på utseende, utan att kombinera med något slags hälsa och brukbarhet ( att vara en fungerande sällskapshund är också ett slags brukbarhet) verkar vara förödande.
Tänk om det är galenskaperna som finns inom "utställning" som gör att stolliga varianter av blandrasavel blir populärt? Många rasblandningar riskerar ju att vara friskare än extrema kortnosar t.ex., om ni förstår vad jag menar.
Tror skogaliten tänkte ett steg längre, att om okontrollerad avel blir friskare än renrasaveln så blir det extremt svårt att motivera kontrollerad avel även om man har hundens egenskaper att hävda sig med.Riskerar att vara friskare?
Nog är det bra om de är friskare eller?
Blir så trött på vårt grannland i öster som kör sitt eget race utan att förankra eller samarbeta med sina grannländer eller ens med ursprungtslandet. Dom har fått för sig att vi har en alldeles för liten genpool i rasen och har börjat med ett korsningsprojekt genom att registrera in en 7 år gammal heeler/västgötaspets som kom till pga tjuvparning Om man nu ska ta in nytt blod från annan ras, så börjar man väl med att noga välja ut ev avelsdjur och sen utvärderar kullen noga - man tar inte en gammal befintlig hund som "ska" vara en korsning av dessa två rasen ful som stryk är den med och vare sig kroppsbyggnad eller färg visar något av min ras. Hoppas innerligt att ingen vettig människa i aveln får för sig att använda denna blandrashane i aveln. Dom binder ris åt sin egen rygg som gör så här.
Kan säga att det är lite upprörd stämning i flera länder nuDet låter ju fullständigt vansinnigt?!
Nu är du nog lite dement. Har du glömt att en hund blir vad du gör den till? Ras spelar ingen roll så det är bara att köpa det som tilltalar ögatKänner att jag är på ett fruktansvärt gnälla på annonser humör idag!
"Blandras fralla/eng staffe" - varför???
"Blandrasvalpar 3,5 mån
Telefonnummer kan av säketsskäl inte skrivas ut
Jag har en tik och en hane på 3,5 mån. Ursöta, lugna och trevliga hundar. Veterinärs besiktade. Kom gärna och träffa oss. Svarar endast på telefon. Inga avbetalningar". - Detta är den enda texten i hela annonsen. Sen är där två bilder på riktiga björnar som kan vara allt mellan leonberger till ovtjarka. Varför skriver man inte ut vad det är för hund i en säljannons?
Alla dem här förbannade blandrasannonserna där man inte skriver ut vad det är för raser i hunden... Ska jag som köpare bara godta att det är en blanras och sen ingen mer info än så?? jag blir så satans förbannad på sånt!!
Jo det är ju klart att jag inte tänkte mig för. Tänk så smidigt att köpa en 2 kilos Rottweiler. Vakthunden som man kan ha i handväskan! Sicket försäljningsargument!Nu är du nog lite dement. Har du glömt att en hund blir vad du gör den till? Ras spelar ingen roll så det är bara att köpa det som tilltalar ögat
Du blir vad du äter.....Jo det är ju klart att jag inte tänkte mig för. Tänk så smidigt att köpa en 2 kilos Rottweiler. Vakthunden som man kan ha i handväskan! Sicket försäljningsargument!
Hahahaha det kan ju inte bli bättre!Du blir vad du äter.....
Och mer efektivt än pepparspray.
Nuuuu fattar jag grejen med dessa rasfoderHahahaha det kan ju inte bli bättre!
Tänk att vi vanliga hundmänniskor behövde så länge att fatta vad hundfoder tillverkare har vetat om i fleeera ååår! När hundkörkortet införs borde den innehålla en kurs i hur man använder foder för att göra hunden till vad vi vill ha!Nuuuu fattar jag grejen med dessa rasfoder
Ge Dvärgschnauzerfoder till en Karelare och vips.....du har en liten schnauzer. Ghaaa ....att det var så enkelt
"Blandras fralla/eng staffe" - varför???
"Blandrasvalpar 3,5 mån
Telefonnummer kan av säketsskäl inte skrivas ut
Jag har en tik och en hane på 3,5 mån. Ursöta, lugna och trevliga hundar. Veterinärs besiktade. Kom gärna och träffa oss. Svarar endast på telefon. Inga avbetalningar". - Detta är den enda texten i hela annonsen. Sen är där två bilder på riktiga björnar som kan vara allt mellan leonberger till ovtjarka. Varför skriver man inte ut vad det är för hund i en säljannons?
Har du hört talas om epost?Hur får man då kontakt med säljaren?
Fast om telefon nr inte kan lämnas ut och personen endast svarar på telefon? hur gör man då?Har du hört talas om epost?
Ja det har jag. Har även använt det och vet att man behöver en epostadress att skicka till. Varken nummer eller epostadress verkar ju stå med.Har du hört talas om epost?
Fast det är väl två olika annonser?Hur får man då kontakt med säljaren?