Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon har inte gått igenom besiktningen med tre anmärkningar då hon är så liten. Har allergi mot viss hundmat, fontanell öppen men som med största sannolikhet växer den ihop med tiden. Alla tänder har ännu inte blivit bytta men på väg.

Vänta lite nu, inte gått igenom besiktningen för att hon är liten? Storlek bedöms inte på ett besiktningsprotokoll.
Låter som ett riktigt bra köp som kommer börja med några tusenlappar extra för sövning och utdragning av persisterande mjölktänder...

Men va?! Vilken ras gäller det?
Kan inte för mitt liv förstå det där resonemanget.
Kanske ögonlysningen och patellaundersökningen gav anmärkningar. Reggas sånt på SKK precis som HD och AD? Låter ju som om uppfödaren vill sopa något under mattan :crazy:

Finns ju en del raser som faktiskt inte kräver motion, engelsk bulldog tex =( men vadå lämplig för hundsport men kräver ingen motion !
Baha - har haft en eng bulldogg och hade inte hon fått rejält med motion hade hon rivit huset. Fast hon kanske inte var normal - bulldogg till utseendet men hjärna som en boxer :nailbiting::p Uthållning och envis rackare som var superduktig på blodspår :)

Hon har inte gått igenom besiktningen med tre anmärkningar då hon är så liten. Har allergi mot viss hundmat, fontanell öppen men som med största sannolikhet växer den ihop med tiden. Alla tänder har ännu inte blivit bytta men på väg.

Vänta lite nu, inte gått igenom besiktningen för att hon är liten? Storlek bedöms inte på ett besiktningsprotokoll.
Låter som ett riktigt bra köp som kommer börja med några tusenlappar extra för sövning och utdragning av persisterande mjölktänder...
Nästan som jag fick, trodde på den jag köpte hunden av att det var inte så illa i munnen trots en anmärkning, drog senare ut 36 tänder.

Baha - har haft en eng bulldogg och hade inte hon fått rejält med motion hade hon rivit huset. Fast hon kanske inte var normal - bulldogg till utseendet men hjärna som en boxer :nailbiting::p Uthållning och envis rackare som var superduktig på blodspår :)
Gött den jag träffade låg som en valross i soffan, och när de gick ut med den flåsade den efter två meter, släpade sig utanför dörren och in igen, hemskt =(

Men va?! Vilken ras gäller det?
Kan inte för mitt liv förstå det där resonemanget.
Jag såg också den där..
Är det inte enklare att man sållar bland köparna istället? Om man har föräldradjur som inte är utställda så lär ändå inga utställsningsfreak vara intresserade... Rätt lätt att fråga köparen vad de vill ha hunden till, och välja efter det. Att inte regga i SKK pga det tycker jag luktar skumt..

Jag såg också den där..
Är det inte enklare att man sållar bland köparna istället? Om man har föräldradjur som inte är utställda så lär ändå inga utställsningsfreak vara intresserade... Rätt lätt att fråga köparen vad de vill ha hunden till, och välja efter det. Att inte regga i SKK pga det tycker jag luktar skumt..
Visst gör man det som uppfödare....sållar.
Jag/vi frågar vad de vill göra med sin hund och om de har några specifika planer och mål.
Till kommande kull har jag meddelat två att våra hundar är inte det som de söker ( i båda fallen ville man enbart ha en sällskapshund)

Från blocket:
Mycket lämplig för hundsport. Kräver inte någon regelrätt motion

:confused::banghead: Vilken hund kräver inte motion?!

Tja, Monster har en sån här:
klumpig-mjukdjur-brun__79253_PE202817_S4.JPG

Den kräver inte särskilt mycket alls, men den får faktiskt hänga med på diverse hundsporter emellanåt! :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30