Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du ska veta att det är alldeles för många valpköpare som inte kontaktar uppfödaren. Kommer ihåg en tidigare granne som köpte en pommevalp och sen tröttnade - hon la ut den på blocket, för där skulle hon få mer betalt för den än om uppfödaren tog tillbaka den :banghead:
Vi har råkar ut för två sådana. Den ena dumpade valpen på ett hundstall redan första veckan. Det uppdagades när kullen kallades till röntgen.
I nästa kull upptäckte vi det när vi skulle kontakta valpköparna för en uppdatering. Köparens telefonnummer var ur bruk. Efter att ha kollat i ägarregistret för att hitta nytt nummer såg vi att hunden hade ny ägare. Vi har pratat med den nya ägaren som hade köpt hunden på Blocket lite över halvåret innan. Han var trevlig och verkade mån om hunden men verkade heller inte ha nått större intresse av att ha kontakt med oss uppfödare. Nu inför korningen har han tackat nej :(

Kan man inte härda ut eller hitta en nödlösning för 4 veckor? De första 4 veckorna gör ju inte valparna så galet mycket att man inte hinner gå ut med den andra hunden. Och de hinner man sen också om man inte vill sitta i valplådan och gosa hela tiden förstås.
Fast de kanske har tänkt behålla alla valparna och då kan det ju bli lite körigt förstås :cool:
Eller hur??

Vi har råkar ut för två sådana. Den ena dumpade valpen på ett hundstall redan första veckan. Det uppdagades när kullen kallades till röntgen.
I nästa kull upptäckte vi det när vi skulle kontakta valpköparna för en uppdatering. Köparens telefonnummer var ur bruk. Efter att ha kollat i ägarregistret för att hitta nytt nummer såg vi att hunden hade ny ägare. Vi har pratat med den nya ägaren som hade köpt hunden på Blocket lite över halvåret innan. Han var trevlig och verkade mån om hunden men verkade heller inte ha nått större intresse av att ha kontakt med oss uppfödare. Nu inför korningen har han tackat nej :(
Fy så tråkigt det är när det blir så :(

Dagens märkligaste annons - det tog ett tag innan jag fattade vad det stod :D
"
Hej
jag ska sälijer min hund ,hon från poppelon ,hon jättbra ,hon är tre månder , hon har papper och information ,"

Kom på efter ett tag att den måste vara en papillon-valp, men lite problem med språket där :p Inte så lätt alla gånger

Dagens märkligaste annons - det tog ett tag innan jag fattade vad det stod :D
"
Hej
jag ska sälijer min hund ,hon från poppelon ,hon jättbra ,hon är tre månder , hon har papper och information ,"

Kom på efter ett tag att den måste vara en papillon-valp, men lite problem med språket där :p Inte så lätt alla gånger
Information, intressant :D
latest

För övrigt horribelt språk :arghh:

Bläää! "Dvärg och toypudel valpar" till salu, "sällsynt liten ras" ?? Pudel? rätt osällsynt skulle jag säga..
Mer sällsynt är kanske att den här rasen varken skäller eller luktar hund..
Verkar som en otroligt seriös uppfödare :(

Kan det inte vara så att kombon dvärg och toypudel skapar en ny ras...enligt säljaren?

Igår kom det upp ett sådant där rekommenderat inlägg på min sambos fb (vet inte hur det där funkar men det va från en för oss okänd grupp)
Om en malle som skulle omplaceras till ett hem utan barn och andra hundar samt till någon som var riktigt duktig på just mallar.

So far beskrivningen av en malle som hamnat fel i livet och inget riktigt konstigt men så kommer nästa mening

"Helst till dig som tävlar agility eller rally då han är framavlade med utpräglade agility linjer"

Malle... utpräglade Agility linjer?!

Har jag missat något?

Pomeraninan som har stamtavla. Inte i SKK i alla fall. För mamman finns inte på hunddata och pappan har ingen kull registrerad från förra året, då hon är född. Dessutom finns det ingen veterinärdata, så inga resultat på patella eller ögonlysning (som jag antar är rekommenderat).

Som hittat för 18.000 kr.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama