Usch, såg programmet nu!
Men reagerade på en sak.... vem har hittat rottisblandningen lös och bundit upp den utanför en affär???? Borde man inte ringa polisen direkt istället för att låta hundstackarn sitta uppbunden i två timmar?
Men på tal om några andra helt knasiga blandraser så bodde min pappa hos en privat hyresvärd för många år sedan, jag var väl kanske inte mer än 10-12 år. Hyresvärden hade en karelsk björnhund/husky/malamute. Den var uppspänd på lina i trädgården där den fick springa dagarna i ända. Ibland kom den lös, oj hoppsan, och tuggade lite på barnfamiljerna som cyklade förbi.
Men djurfrälst som jag var ansåg jag att det var min uppgift i livet att ta hand om den där hunden
hyresvärden tyckte att det var en sjuuuuukt bra idé att låta en liten tunn flicka hålla i kopplet och gå på promenader, helt själv. Jag hade ju tur, för den här hunden såg mig som familj, men om jag sa nej (gjorde det två gånger, aldrig mer) till henne så högg hon mig i handen.
sakta men säkert så tog hon över lite allt möjligt, om jag råkade tappa en macka på marken var det kört, det var bara att gå och göra en ny
När min mamma fick reda på allt det här, för jag berättade inte själv! Då visste jag att mamma inte skulle tillåta mig få ha den här hunden mer, men det kom ju fram när jag kom hem med såriga händer.... Uj uj uj, både pappa och hyresvärden fick sig varsin utskällning! Då tyckte jag att hon var elak, men i dagens läge är jag mer arg på min far som inte kunde förstå bättre