Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen som såg "Djurräddarna" i går?
Tänker på tiken någon skulle passa och som hoppsan....valpade under en husvagn i en hundgård.
Hanen, valppappan var även han i samma hundgård (inte konstigt hon kröp in under husvagnen)
Nån "kampras" rejält kupperade öron på båda vuxenhundarna, tiken hade ärr efter troligtvis slagsmål. Kallt ute.

1-Hur tänker man när man låter hundar utan underull bo ute?
2-Hur tänker man när man har en tik som ska till att valpa ute?
3- Hur tänker man när man stänger in en tik som ska till att valpa med andra hundar utan möjlighet att gå undan?
4- Varför kuppera bort öronen?

Nu hävdade personen med hundarna att hon var hundvakt, men det var anmärkningsvärt ändå. Och målet med den aveln vågar man knappt tänka på. Tur hundvakten ringde så valparna slapp kuperas och gå till slagsmål och de vuxna hundarna fick ett bättre liv. Tiken verkade iaf riktigt go och ägaren fick inga pengar i fickan på sin hemska avel :up:

Enligt påanonseringen för programmet ska de nästa vecka omhänderta en Ovtjarka som ballat ur. Ska bli intressant.
Men på tv 4 plays hemsida så står det ju att avsnitt 2 och 4 av säsong 2 inte kommer visas pga av rättighetsskäl. Kommer dem verkligen visa detta avsnittet då?

Men på tv 4 plays hemsida så står det ju att avsnitt 2 och 4 av säsong 2 inte kommer visas pga av rättighetsskäl. Kommer dem verkligen visa detta avsnittet då?
Ingen aning. Detta är bara vad jag såg igår när jag tittade på avsittet på tv. Har inte varit inne på play

Nu har jag kollat på programmet och tja, det var okej :D Väldigt överdramatiserat och för mycket skånska :grin: Men alltså stackars mamma och valpar :cry: Bo där ute helt själva :( Pappahund var inte så vacker att titta på heller, inga muskler och ful kupering :arghh: Spännande med den där rottisblandningen och titta på hur Reino gjorde, väldigt intressant! Men det är lite OT :o

Tycker bara på er beskrivning att programmet låter gräsligt grottande och sensationalistiskt, känner mig rätt glad att jag inte har TV... :crazy:

Tycker bara på er beskrivning att programmet låter gräsligt grottande och sensationalistiskt, känner mig rätt glad att jag inte har TV... :crazy:

Det är verkligen fruktansvärd TV. Jag ifrågasätter även lämpligheten i att ha med filmteam från privata bolag vid myndighetsutövande. För att inte tala om att de ger en väldigt positiv bild av djurambulansen, som är kritiserad för både det ena och andra.

En till på fb-grupp, säljer blandraser ovaccinerade och obesiktade. Bra blogg reagerade fler än jag! Och vissa tyckte vi var dumma i huvudet och att hen skulle lägga annonsen på blocket istället

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama