Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
12289508_1031815386881029_630226255686606962_n.jpg

:confused::confused:

Jo jag såg. Men tyckte de mer liknade sälar än hundar :cry:
Kan dom ens småspringa????
Det är knappt - dom vaggar fram. Googlar man så får man upp både "kennlar" och youtubeklipp på "superhundar" som knappt kan röra sig:banghead:

Varför vill man ha en sådan ? Vill man ha en till utseendet tuff hund, men vill inte att den ska riskera att kuta efter och bita besökarna ????

Det är knappt - dom vaggar fram. Googlar man så får man upp både "kennlar" och youtubeklipp på "superhundar" som knappt kan röra sig:banghead:

Varför vill man ha en sådan ? Vill man ha en till utseendet tuff hund, men vill inte att den ska riskera att kuta efter och bita besökarna ????
Man är på väg att avla bort benen på vissa raser.
Förstår inte heller syftet. Slippa promenaderna?

Mötte en kompis på promenaden här i veckan. on är en typisk lägenhets människa som vill ha en hund hon kan gå ut och gå långpromenader med ibland när hon känner för det men som ska klara sig på nån några kisserundor om dagen osv ( jag sa hon skulle skaffa sig en gosehund den behöver hon inte ens komma ihåg att mata, men då blev hon kinkig!!). Hon hade skaffat sig en ny valp då hennes andra hund börjar komma upp i åren, inget fel i detta. Men när hon berättade vad det var i den så såg jag mest ut så här i en kvart :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Husky/Rottis/Schäfer.... Den va ju såååååå sööööööööt!!! :cry::cry: Den hunden kommer inte överleva sitt andra år då hon är emot omplacering utan avlivar hellre! Är så trött på folk ibland!

Tror @vallhund blandat ihop oss - jag sympatiserar med det, eftersom jag tenderar att misstänka att du är mitt bättre jag ibland. :angel: :laugh:

Här är bilden i alla fall, så får ni försöka räkna ut vem som lagt in den den här gången. :up:
f42822b5fac12e85ad8e5d0616131bc8.jpg
Jag som brukar tänka "Monstermom skriver alltid så pedagogiskt och snällt, hur skulle hon ha uttryckt detta?"

Så jag tror att du är den bättre i sammanhanget!

Såg en "bekant" på Facebook som för ca en vecka sedan la ut en röntgenbild föreställande en dräktig tik med en förvånad bildtext om att familjen visst väntade tillökning. Typ tre dagar senare såg man bild på de små nyfödda. Pappan är en rottishane som, om det är samma hund, försökte käka upp min hund oprovocerat i somras ("så har han aaaldrig gjort förut!", hört den förut?). Mamman såg ut att vara den pitbull/amstaff-tiken, osäker på vilket, som nuvarande ägaren tog över då den käkade upp all inredning som kom i dess väg typ. Fick en noggrann redogörelse då över hur mycket pengar hon fått lägga på veterinärvård sen hon tog över den.

Vill minnas att tiken var väldigt ung då också, skulle vara förvånad om den är över 2 år nu. Vet tyvärr för lite om alltihop då jag bara sett det över Facebook. Kom osökt att tänka på denna tråden när jag såg eländet.

På tal om gatuhundar, blev halvt förfärad när en känd profil inom youtube sitter och deklarerar hur man bör adoptera gatukorsningarna från andra länder då dessa ,utöver att de behöver ett hem, ändå är "friskare" än renrasiga. Visst är renras aveln åt pipan många gånger, men känns inget bra att profilen förespråkar blandraser som friskare.. . Lite dumt med tanke på hur stort inflytande personen i fråga förmodligen har hos många..
Ännu läskigare är det väl att veterinärer PÅ RIKTIGT hävdar samma sak?Ja, det har hänt mig, IRL.
Jag svimmade. Och anlitade inte samma igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama