Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om gatuhundar, blev halvt förfärad när en känd profil inom youtube sitter och deklarerar hur man bör adoptera gatukorsningarna från andra länder då dessa ,utöver att de behöver ett hem, ändå är "friskare" än renrasiga. Visst är renras aveln åt pipan många gånger, men känns inget bra att profilen förespråkar blandraser som friskare.. . Lite dumt med tanke på hur stort inflytande personen i fråga förmodligen har hos många..

Alltså jag blir så nyfiken - väd är ni med i för hundgrupper på FB igentligen som ser allt detta?!

Jag är bara med i några schäfergrupper samt jämthundsgruppen och ja visst kommer det galna inlägg där med så som han på jämthundsgruppen med sina blandraser som ifrågasatte varför alla numera hade "fina kennelnamn" på sina hundar, eller han på en schäfergrupp som ifrågasatte varför jag var så ärlig om min hunds egenskaper när denne skulle omplaceras "det är ju så dålig reklam för hunden" mannen i fråga vart så elak att han stängdes av från gruppen.. Men eftersom det är rasgrupper ser jag inte hälften av det ni verkar få se :eek:

Omplaceringsgrupper, blandrasgrupper, hundar/valpar säljes ska fundera en stund om jag kommer på något mer du kan söka på.

Jo Vetbase :angel:

Är med i 1 rasgrupp, amma jouren, 4 omplacering/säljes/bortskänkes grupper och så dogdayzz :p sistnämnda har mest amerikaner som i sin tur är med i grupper man ser i kanten som får mig att vilja lägga mig i fosterställning i badkaret och aldrig mer lämna den trygga platsen.

Av ren nyfikenhet: ni som är med i omplaceringsgrupper på Facebook, letar ni omplacering eller varför är ni med i dem? Det verkar ju mest vara trassel och elände där. (Jag var själv med när jag letade omplacering, men jag insåg att det var väldigt liten chans att min drömkunder skulle dyka upp där och lämnade grupperna :p )

Av ren nyfikenhet: ni som är med i omplaceringsgrupper på Facebook, letar ni omplacering eller varför är ni med i dem? Det verkar ju mest vara trassel och elände där. (Jag var själv med när jag letade omplacering, men jag insåg att det var väldigt liten chans att min drömkunder skulle dyka upp där och lämnade grupperna :p )
Jag är mest med för att se vilka personer vi bör undvika. En kvinna kontaktade oss om fodertik. Hon gick lätt bort efter att jag sett hennes annser på diverse grupper .
Ungtikens ägare hittade oss genom en salugrupp för bruks och tjänstehundar.

Jag är väl typ med för att se vad för hundar det finns i omlopp. Tänker mig inte direkt skaffa nån hund förrän kanske i november eller när jag är helt klar med skolan i alla fall. Enklare att planera när man vet hur framtiden ser ut liksom. Kanske av samma anledning som jag kollar blocket, att hitta raser jag inte tänkt på finns och utvärdera de allt efter som (förvisso har det inte lätt så långt alls ännu, jag är fast på vinthundar och spaniels).

Jag gick enbart med i dom för o se om det fanns någon seriös sökesannons när jag letade nytt hem till Leo. Vilket det inte gjorde. Sen har jag bara inte orkat gå ur

Finns en bildserie i länken man kan kika på. Det är en form av avart man avlat fram från pitbull mfl för att få fram det dom kallar för exotic bullies. Stackars hundkrakar :(:rage:
Jo jag såg. Men tyckte de mer liknade sälar än hundar :cry:
Kan dom ens småspringa????

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama