Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
.....sen finns det pansarhundar som vår gammeltik. Hon har flygit ut genom sidorutan när bilen voltade, blivit påflugen och våldsamt attakerad på tävlingsplanen (av hund som slet sig) slängt sig ut från höga höjder, ramlat ner för källartrappan mm mm och aldrig fått annat mer än ett småsår och nån sträckning. Det är många gånger man fått hjärtat i halsgropen och tänkt "shit, hur gick det där" :o
Den tanten är det kvalité på :D

Min fd hane hoppade ut från andra våningen i kompisens uthus.. Utan en endaste skada och kom glatt springandes till mig :D

Schäfrar :angel::love:

Alltså såg en bild på en amstaff/tax ???????
En amstaff med taxben
Stackars stackars hund.......
Och alla dessa karelska björnhundar som är perfekta familjehundar speciellt med lite andra rovdjurshundar inblandat.
Orkar inte... tycker så synd om alla hundar som avlas fram för pengar

Alltså såg en bild på en amstaff/tax ???????
En amstaff med taxben
Stackars stackars hund.......
Och alla dessa karelska björnhundar som är perfekta familjehundar speciellt med lite andra rovdjurshundar inblandat.
Orkar inte... tycker så synd om alla hundar som avlas fram för pengar
Ok alltså uppfödare av renrasiga gör det väl till viss del för pengarna, men de tänker ju efter före

"Vi har en tuff blandras hane på 4 mån som vi måste göra oss av med. Pappan Border/Labrador och mamman Husky/Schäfer.

Anledningen till att vi är tvungna att göra oss av med den är att vi blivit införstådda med att denna kille behöver en fast hand och ägare med stor vana av hundar sedan tidigare.

Den här killen har stor potential att bli en bra ledarhund då den visar stort mod och nyfikenhet utöver det vanliga hos en hund.

Leklusten och bussigheten är inte som vanligt hos denna valp för där finns mer kraft och beslutsamhet bakomliggande som yttrar sig i att den inte vill ge sig i lek och inte blir skrämd av några motgångar.

Hos rätt ägare kan denna hund bli något utöver det vanliga."

Asså nog för att jag kan va lita korkad ibland, men dessa två meningarna får jag inte riktigt ihop! Och sen blandningen är ju bara underbar :eek::confused::meh:

"Vi har en tuff blandras hane på 4 mån som vi måste göra oss av med. Pappan Border/Labrador och mamman Husky/Schäfer.

Anledningen till att vi är tvungna att göra oss av med den är att vi blivit införstådda med att denna kille behöver en fast hand och ägare med stor vana av hundar sedan tidigare.

Den här killen har stor potential att bli en bra ledarhund då den visar stort mod och nyfikenhet utöver det vanliga hos en hund.

Leklusten och bussigheten är inte som vanligt hos denna valp för där finns mer kraft och beslutsamhet bakomliggande som yttrar sig i att den inte vill ge sig i lek och inte blir skrämd av några motgångar.

Asså nog för att jag kan va lita korkad ibland, men dessa två meningarna får jag inte riktigt ihop! Och sen blandningen är ju bara underbar :eek::confused::meh:

Jag blir så jävla ledsen ibland... :(

Jag blir så jävla ledsen ibland... :(

Jo man blir ju det. Min hund har också nästan alla dem raserna men vi har iaf bestämt att om vi inte kan ha honom kvar av vad vet jag för anledning, så kommer vi ta bort honom. Dessa blandraser är ett jäkla jobb och inget jag vill ska bli nån jäkla vandringspokal.

Ledarhund för vad?
Inte en blind hoppas jag :o
Ledaren i ett hundspann?? (Tror det heter nått helt annat)

beskrivningen får mej att tänka på en riktigt elak och jävlig blivande gängledare. en riktigt kriminell typ

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama