Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter fullständigt livsfarligt.

mvh till och med rädd för rottweiler
En liten känsla som jag får när jag läser det där är att här är en hund som kanske svarar upp på tillsägelser och som inte backar på att ta fighten. Har träffat på ett fåtal sådana hundar och det har sällan slutat bra för varken människa eller hund :(

En liten känsla som jag får när jag läser det där är att här är en hund som kanske svarar upp på tillsägelser och som inte backar på att ta fighten. Har träffat på ett fåtal sådana hundar och det har sällan slutat bra för varken människa eller hund :(
Ja, det låter skitkonstigt. "Inte skrämd av några motgångar" låter ju som stelopererad käft och "inte vill ge sig in i lek" att den tar alla utmaningar på blodigt allvar.

Ja, det låter skitkonstigt. "Inte skrämd av några motgångar" låter ju som stelopererad käft och "inte vill ge sig in i lek" att den tar alla utmaningar på blodigt allvar.
Ja tyvärr. Min kusin hade en hund från Försvarmaktens kennel med det beteendet. Han backade tillslut inte för nått. Sa du FY!! gick han emot. Det var flera som hann få sig några kax innan han tillslut gick på tok för långt och togs bort. Tydligen mötte även hans syskon liknande öden då de var av samma skrot och korn :crazy:

Ja tyvärr. Min kusin hade en hund från Försvarmaktens kennel med det beteendet. Han backade tillslut inte för nått. Sa du FY!! gick han emot. Det var flera som hann få sig några kax innan han tillslut gick på tok för långt och togs bort. Tydligen mötte även hans syskon liknande öden då de var av samma skrot och korn :crazy:
Usch så tråkigt. Försvarsmakten, det borde ju vara fina hundar.

Det är labradorer som tydligen ska passa utmärkt till spår. Trist för blivande ägare när de upptäcker att de inte får tävla och att anledningen till att hundar inte reggas helt enkelt brukar vara att de inte FÅR reggas.

Och nu läste jag i en fb-grupp att några kontaktat säljaren och visst tusan är det så att valparna inte får reggas. Tiken har nämligen inte något officiellt röntgenresultat utan bara ett utlåtande av veterinär...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama