Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg också d
"Vi har en tuff blandras hane på 4 mån som vi måste göra oss av med. Pappan Border/Labrador och mamman Husky/Schäfer.

Anledningen till att vi är tvungna att göra oss av med den är att vi blivit införstådda med att denna kille behöver en fast hand och ägare med stor vana av hundar sedan tidigare.

Den här killen har stor potential att bli en bra ledarhund då den visar stort mod och nyfikenhet utöver det vanliga hos en hund.

Leklusten och bussigheten är inte som vanligt hos denna valp för där finns mer kraft och beslutsamhet bakomliggande som yttrar sig i att den inte vill ge sig i lek och inte blir skrämd av några motgångar.

Hos rätt ägare kan denna hund bli något utöver det vanliga."

Asså nog för att jag kan va lita korkad ibland, men dessa två meningarna får jag inte riktigt ihop! Och sen blandningen är ju bara underbar :eek::confused::meh:
Såg också den :/

Ja, jag undrade också! Första i sin art - det måste ju betyda att pappan fick det första priset en HUND någonsin fått i Sverige. Undrar hur gammalt kräket är egentligen? :confused:
Det kanske är ett helt nytt pris som är dupersupermegaovanligt så det är den första individen som någonsin fått det priset?
Eller så kanske de börjat dela ut typ guldbollen till andra arter än människan? Då då är det den första hunden som fått det priset? (Undrar hur Zlatan skulle ta det :angel: )

"Jaktlabrador, älghund och jämthund....Vi har även gjort så att när vi har brottats och så med honom, då han brukar nafsa när man busar så brukar vi pussa honom, låta honom ge oss pussar för då ser han och han förstår att det bara är lek."

3X jakthunds-ras plus att den kan brottas!

"Jaktlabrador, älghund och jämthund....Vi har även gjort så att när vi har brottats och så med honom, då han brukar nafsa när man busar så brukar vi pussa honom, låta honom ge oss pussar för då ser han och han förstår att det bara är lek."

Jag undrar om den omplaceras ihop med en snygg och färgglad wrestlingdräkt eller två...?

Jaha....är det pussar som förklarar skillnaden mellan lek och allvar. Hoppas inte buset ser det tipset för då börjar de väl hångla upp var enda polishund i skarpt läge :angel:

"Mördaren springer över fältet. Polisen släpper hunden Rambo efter mördaren. Rambo sätter fart som en skjuten kanonkula över fältet. Redo att fälla mördaren och hålla fast honom i armen. Fem meter kvar. Rambo skäller och dregglar. Mördaren hör hunden fålsa bakom honom. Två meter kvar. Sekunden innan Rambo tar språnget vänder sig mördaren om.
- Pussi, pussi, puss....smack, smack?!"
Rambo blir överlycklig...LEKA!!!!
Mördaren ger Rambo några snabba pussar innan han försvinner in i buskarna. Rambo springer glatt tillbaka till sin förare
"Kul lek husse. Kan vi leka den igen????"

Annons från en schäfergrupp om omplacering. Ingen seriös uppfödare lär svara:
"Hej Mitt Namn Är XX Jag Har haft många Schäfrar Jag söker Billig Schäfer helst Fodervärd Bor I XX hör av er om mer information Med vänlig hälsning XX"

Samma person skriver i en annan grupp att hen har kommit fram till att hen behöver en schäfer och ar vana av att passa andra raser.

Även i denna text, som är längre, finns inte en enda punkt i hela texten och stora bokstäver dyker upp lite här och där och texten är näst intill obegriplig.

"Vi har en tuff blandras hane på 4 mån som vi måste göra oss av med. Pappan Border/Labrador och mamman Husky/Schäfer.

Anledningen till att vi är tvungna att göra oss av med den är att vi blivit införstådda med att denna kille behöver en fast hand och ägare med stor vana av hundar sedan tidigare.

Den här killen har stor potential att bli en bra ledarhund då den visar stort mod och nyfikenhet utöver det vanliga hos en hund.

Leklusten och bussigheten är inte som vanligt hos denna valp för där finns mer kraft och beslutsamhet bakomliggande som yttrar sig i att den inte vill ge sig i lek och inte blir skrämd av några motgångar.

Hos rätt ägare kan denna hund bli något utöver det vanliga."

Asså nog för att jag kan va lita korkad ibland, men dessa två meningarna får jag inte riktigt ihop! Och sen blandningen är ju bara underbar :eek::confused::meh:
Men va f...??? Stackars hund, med allt det där i kroppen...:crazy:

Annons från en schäfergrupp om omplacering. Ingen seriös uppfödare lär svara:
"Hej Mitt Namn Är XX Jag Har haft många Schäfrar Jag söker Billig Schäfer helst Fodervärd Bor I XX hör av er om mer information Med vänlig hälsning XX"

Samma person skriver i en annan grupp att hen har kommit fram till att hen behöver en schäfer och ar vana av att passa andra raser.

Även i denna text, som är längre, finns inte en enda punkt i hela texten och stora bokstäver dyker upp lite här och där och texten är näst intill obegriplig.
Jag såg nån liknande annons. Vartannat ord hade stor bokstav och inte en enda punkt nånstans.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama