Överhuvudtaget är väl skitskumt med folk som skriver om djur i jagform?
Det är lite creep-känsla över det ja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tiken var ju 2år så varför inte? Skk och jordbruksverkat säger 18 mån.
Jag följer en del katthem och där är det rätt vanligt. Jag blir galen. Dessutom förmänskligar det djuren något otroligt, tolkar in en massa grejer som inte alls finns i djur.Det är lite creep-känsla över det ja
Jag följer en del katthem och där är det rätt vanligt. Jag blir galen. Dessutom förmänskligar det djuren något otroligt, tolkar in en massa grejer som inte alls finns i djur.
Som att kalla en parning ett kärleksmöte b
Hoppsan, det skulle vara en punkt där, inte ett b. Satt i väntrummet för cellprov och blev uppropad och kunde liksom inte "Öh, du får vänta lite, jag håller på med buke"Jag följer en del katthem och där är det rätt vanligt. Jag blir galen. Dessutom förmänskligar det djuren något otroligt, tolkar in en massa grejer som inte alls finns i djur.
Hoppsan, det skulle vara en punkt där, inte ett b. Satt i väntrummet för cellprov och blev uppropad och kunde liksom inte "Öh, du får vänta lite, jag håller på med buke"
"Valparna säljs enbart som sällskaps/brukshundar och kommer därför inte vara registrerade i SKK, därav priset! Valparna kommer vara registrerade i JBV. Kopior på förfäders stamtavlor får man givetvis med sig."
Priset? 12 000.
Toppen med brukshundar som inte är registrerade i SKK ! Och logiken "enbart som sällskaps/brukshundar och DÄRFÖR inte reggade i SKK"?!?!
Vad är detta för unik ras eftersom de bara kostar nån tusenlapp mindre än en reggad?"Valparna säljs enbart som sällskaps/brukshundar och kommer därför inte vara registrerade i SKK, därav priset! Valparna kommer vara registrerade i JBV. Kopior på förfäders stamtavlor får man givetvis med sig."
Priset? 12 000.
Det är labradorer som tydligen ska passa utmärkt till spår. Trist för blivande ägare när de upptäcker att de inte får tävla och att anledningen till att hundar inte reggas helt enkelt brukar vara att de inte FÅR reggas.
(Monster skriver själv på sitt instagramkonto, så det så. )
Undrar jag med. Gissar att de ligger på mellan 11-14 000.Är renrasiga labbar uppe i 12 000 ens?
.....sen finns det pansarhundar som vår gammeltik. Hon har flygit ut genom sidorutan när bilen voltade, blivit påflugen och våldsamt attakerad på tävlingsplanen (av hund som slet sig) slängt sig ut från höga höjder, ramlat ner för källartrappan mm mm och aldrig fått annat mer än ett småsår och nån sträckning. Det är många gånger man fått hjärtat i halsgropen och tänkt "shit, hur gick det där"
Den tanten är det kvalité på
Min hund ramlade snett när han skulle ner från soffan, vägrade stödja på benet (när jag tittade ) i en vecka.....sen finns det pansarhundar som vår gammeltik. Hon har flygit ut genom sidorutan när bilen voltade, blivit påflugen och våldsamt attakerad på tävlingsplanen (av hund som slet sig) slängt sig ut från höga höjder, ramlat ner för källartrappan mm mm och aldrig fått annat mer än ett småsår och nån sträckning. Det är många gånger man fått hjärtat i halsgropen och tänkt "shit, hur gick det där"
Den tanten är det kvalité på
Efter 1956 får man gissa vilka hundar som finns i stammenJag gillade det där med att man skulle få kopior på FÖRFÄDERNAS stamtavlor... Hur långt tillbaka är det egentligen till reggade hundar?
Efter 1956 får man gissa vilka hundar som finns i stammen
Jag tycker det är så himla olika hur en skriver i jag-form. Själv har jag suttit och skrivit en del om just katter i jag-form men då i stil med "jag är ca 4 år, har mycket energi och vill därför kunna gå in/ut i mitt nya hem. Ev skulle jag kunna uppskatta en kattkompis".Jag följer en del katthem och där är det rätt vanligt. Jag blir galen. Dessutom förmänskligar det djuren något otroligt, tolkar in en massa grejer som inte alls finns i djur.