Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jösses, det vore ju förskräckligt om en arbetande hund kunde reggas med "fel" form på öronen ;) (jag fattar inte att det finns valpköpare som går på det där.. Ok om det gäller sällskapsraser, men det är ju inte direkt vad bc är känd som)
Jag är så fascinerad över folk som köper en valp för 9000:- av en påstådd renras utan att en enda gång besöka vare sig SKKs eller rasföreningens hemsida om rasen.

Och jag slutar aldrig förvånas över alla sökes-annonser där de vill ha en valp, gärna renrasig, för nån tusenlapp eller allra helst gratis..

Apropå oseriös avel.
I somras någon gång såg jag en annons där pappan var IT (tragiskt nog en kullbror till Leo) och mamman var pudel, springer spaniel (förmodligen nånting mer också, annars förstår jag inte hur flera av valparna kunde få stubbsvans).

Ett par månader senare såg jag en annons där IT:n var till salu. Pga att han och tiken var aggressiva mot varann. Jäkla bra att ta valpar på de hundarna då :banghead:
Sen hade han en del andra problem också iofs, men iaf.
Har sett en av valparna utannonserad hittills. Undra hur många som ligger ute lagom till sommaren :crazy:

Vad tycker ni om detta? Fyra kullar på en tik, varav tre är med samma pappa, och jag råkar veta att samma kennel har tagit kull/-ar utan att registrera i SKK :grin:

Ja jösses, det vore ju förskräckligt om en arbetande hund kunde reggas med "fel" form på öronen ;) (jag fattar inte att det finns valpköpare som går på det där.. Ok om det gäller sällskapsraser, men det är ju inte direkt vad bc är känd som)

Men stamtavla har man bara för att få gå på utställningar förstår du väl.

:banghead: :banghead: :meh:

Finns det någon ras som har registreringsförbud för fel utseende?

Vad tycker ni om detta? Fyra kullar på en tik, varav tre är med samma pappa, och jag råkar veta att samma kennel har tagit kull/-ar utan att registrera i SKK :grin:

Eftersom man får ta fem kullar på en tik är fyra kullar inget som går att göra något åt. Inte heller val av hane. Jag förstår verkligen inte vitsen med att göra samma kombination fyra gånger, men det bryter inte mot någon regel.
Däremot bör man såklart uppmärksamma SKK om att de inte registrerat avkommorna.

Frågan är om den är vaccinerad mot herpes eller rabies? :confused:

Google ger det här svaret på "raheps":

canstock22889239.jpg

Sååååååå... herpes? :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama