Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter och tittar på en adoptionssida för hundar lite till och från. Är BC blandraser så fruktansvärt vanligt eller är det en sån standard man använder typ; " Jag vi vet ju inte riktigt vad han är, men ser han inte ut att ha lite Border collie i sig!?!" Det är ju jäääätte många där det står att det är bc-blandras

Ja, de är väldigt vanliga. Populära som sporthundar - eller kanske snarare populära som "jag vet inte vad jag vill göra med min första hund men vi ska i alla fall bli stjärnor i någon sport"-hundar.

Och sen är det ju jättebra ur avelsperspektivet också, det vet ju alla att korsar man in bc får man små genivalpar...

Jag sitter och tittar på en adoptionssida för hundar lite till och från. Är BC blandraser så fruktansvärt vanligt eller är det en sån standard man använder typ; " Jag vi vet ju inte riktigt vad han är, men ser han inte ut att ha lite Border collie i sig!?!" Det är ju jäääätte många där det står att det är bc-blandras
Ett ord/namn... Turbo.

Jag tror det är något man klämmer till med om hunden har vita tecken. Svart och vit = border collie.

Fast Turbo var ju tidigt 80-tal, det är minst 30 år sedan ... är folk så insnöade, många var ju inte ens födda då?! :confused:
Fast va? Har det funnits två Turbo? Jag tänker på som var med på tv dog så sent som 2002 och var som mest aktiv där i slutet av 90(typ 97)
Så jag tänker snarare att de som hade turbo som idol när de va liten nu är så pass vuxen att de skaffar sina "drömhundar"
Precis som alla Lassie hundar som dök upp där på 90 talet när alla Lassiefansen vuxit upp :p (och i min familj vi skaffade vi en Lassie hund men han hette Turbo :angel: så att vi verkligen täckte in stjärnorna för min då 10 åriga bror)

Ot men träffade Turbo när han och husse signerade och delade ut t-shirts och annat på ett köpcenter en gång. Visste inte ens att de skulle vara där, men kände väl till Turbo och visste att han spelade Tubbe (var nån man som bodde på en båt som serien handlade om va?).
Det finns en t-shirt med Turbo på, signerad av husse, i en av mina lådor (jag var nog i 10-års åldern då).

Så tidigt 80 tal var det intejag tävlade mycket och ofta mot kent o turbo i slutet av 80 och början av 90 talet.(min vovve var född 88)
Ok, tycker det var en evighet sedan Turbo fanns så jag trodde det var slutet/början av 80-talet. Kent har jag aldrig hört talas om. :confused:

Is skrev:
Precis som alla Lassie hundar som dök upp där på 90 talet när alla Lassiefansen vuxit upp :p (och i min familj vi skaffade vi en Lassie hund men han hette Turbo :angel: så att vi verkligen täckte in stjärnorna för min då 10 åriga bror)
Lassie kom på 40-talet och han spelade emot en annan senare stor stjärna, Elisabeth Taylor.

lassiecomehome_wassheworthwaiting_vd_188x141_081920100453.jpg

Fick just en annonsbanner här på Buke med "Vi är en liten uppfödare av den unika rasen Authentic Australian labradoodle/Cobberdog"

Är det något ni känner till?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama