Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mops (Pug) x Yorkshire terrier är ju en Porkie :D
2dPWE4Q.jpg

Såg precis en annons om greyhound - weimaraner (stavning?) valpar. Förvisso rätt söta valpar. Men vad har man en sån till? :S Skulle kanske gilla att springa lure coursing iofs, men känns ju inte riktigt som varken sällskapshund, vettig jakthund eller nåt annat
Jag vet en som köpt en av de där valparna men jag har inte vågat fråga henne vad hen ska ha den till :o Dock har hen vinthundar så antar att valpen passar in i flocken iaf.

Facebook är bra till mycket, men ibland funderar jag på om man borde införa ett mentaltest för att få regga sig där... Folk som har för vek mental status blir inte godkända. Lite som ett MH test, för människor. Man blir presenterad med en rad provocerande scenarion och beroende på hur man reagerar blir man rankad på en skala. Exempelvis: Man sitter och surfar i lugn och ro, helt plötsligt dyker det upp en bild på en kvinna som ammar offentligt utan att skyla bröstet. En observatör graderar sen ens reaktion innan man går över till nästa moment. Man klockar även tiden det tar för personen att avreagera. Om det går så långt att man går till verbal attack ser det extra illa ut på pappret.

Man testar även reaktionen på plötsliga ljud genom att låta personen surfa i lugn och ro och sedan plötsligt slänga upp en video med låten Never Gonna Give You Up med Rick Astley.

Social interaktion mäts genom att man bombar personens nyhetsflöde med framgångshistorier från vänner och bekanta. Man mäter sedan hur benägen personen är att uttrycka glädje över andras framgång och att berömma andra för deras prestationer.
Sedan slänger man upp en bild på annons på dålig svenska och en söt blandrasvalp och noterar reaktionen ;)

Jag sitter och tittar på en adoptionssida för hundar lite till och från. Är BC blandraser så fruktansvärt vanligt eller är det en sån standard man använder typ; " Jag vi vet ju inte riktigt vad han är, men ser han inte ut att ha lite Border collie i sig!?!" Det är ju jäääätte många där det står att det är bc-blandras

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama