Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
"jag och min sambo säljer nu vår valp som vi har tagit hand om under ca 3 veckor.Anledningen till försäljningen är tidsbrist då vi redan har en hund(valpens far) som är tidskrävande och i samband med detta ska vi flytta. Raserna är dobermann/rottweiler. Fadern till Lillen är blandning mellan dobermann/Rottweiler medan modern är renrasig rottweiler"
:cry:
Valpen är dessutom brun, utan tanteckning. Låter jäkligt konstigt om det bara är dobermann/rottweiler i den. Misstänker alltså att det är annat iden.
Kompis till Ammo? :idea:

"jag och min sambo säljer nu vår valp som vi har tagit hand om under ca 3 veckor.Anledningen till försäljningen är tidsbrist då vi redan har en hund(valpens far) som är tidskrävande och i samband med detta ska vi flytta. Raserna är dobermann/rottweiler. Fadern till Lillen är blandning mellan dobermann/Rottweiler medan modern är renrasig rottweiler"
:cry:
Valpen är dessutom brun, utan tanteckning. Låter jäkligt konstigt om det bara är dobermann/rottweiler i den. Misstänker alltså att det är annat iden.
Eller hur?! Speciellt som att rottis inte ens finns i brunt. Labbe?

"Dobermann tik född den 23/7-2015 är nu 6 månader
Hon är svart med röda tecken Och är efter meriterade föräldrar som är ögonlysta och patella UA, allt enligt SKK och DPK:s regler."

Jag fattar inte, är det en DP eller en dobermann? O_o

"Dobermann tik född den 23/7-2015 är nu 6 månader
Hon är svart med röda tecken Och är efter meriterade föräldrar som är ögonlysta och patella UA, allt enligt SKK och DPK:s regler."

Jag fattar inte, är det en DP eller en dobermann? O_o
Fanns det en bild som ledtråd?

Fanns det en bild som ledtråd?
En dålig valpbild på en black and tan valp, rakt framifrån. Inte heller den gör mig 100% säker.
2389493312.jpg

"Långhåriga rakryggade schäfervalpar

Nu är det bara vi 3 kvar. 2 tikar och en hane efter mycket trevliga och sociala föräldrar.
Nyfikna och framåt. Vana vid barn, andra hundar och allt som hör hemmet till.
Vid lev så kommer dom att vara chippade, vett.bess, avmaskade 3 ggr, reggade i jordbruks verket och dolda fel försäkrade."

@Voff :up: Bara 7 500 kr också!
Wow...de har följt lagen och offrat 50 spänn styck på att regga hundarna till jordbruksverket!

Tyvärr ser jag nya förfrågningar dagligen på schäfergrupper på fb efter långhåriga, rakryggade schäfrar. Och helst ska de vara svarta eller iaf mörkt piggmenterade. Aldrig ett ord om hur hundens egenskaper bör vara. Bara utseendet är rätt.
Folk har en konstig uppfattning om "rakryggade" schäfrar. Som om det är en egen ras eller speciella hundar. De brukar även kalla dom "Äkta schäfrar" eller "Den gamla sorten".

Hade varit lättare om de tittade på Groenendal eller Tervueres

Det måste vara en pinne,annars är det en riktigt ful dobbis ,kan det vara en mellan pinne?
Alltså jag vet inte. Jag har så många frågor just nu.
Om det är en dobermann varför har man kollat patellan på föräldrarna, och om det är en DP varför säger de att det är en dobbis? :confused::confused:
Är den 6mån nu går det ju omöjligt att lura någon vilken ras det är :confused:

Alltså jag vet inte. Jag har så många frågor just nu.
Om det är en dobermann varför har man kollat patellan på föräldrarna, och om det är en DP varför säger de att det är en dobbis? :confused::confused:
Är den 6mån nu går det ju omöjligt att lura någon vilken ras det är :confused:
Kan du inte spela ointelligent valpköpare och ringa och fråga lite :)

Wow...de har följt lagen och offrat 50 spänn styck på att regga hundarna till jordbruksverket!

Tyvärr ser jag nya förfrågningar dagligen på schäfergrupper på fb efter långhåriga, rakryggade schäfrar. Och helst ska de vara svarta eller iaf mörkt piggmenterade. Aldrig ett ord om hur hundens egenskaper bör vara. Bara utseendet är rätt.
Folk har en konstig uppfattning om "rakryggade" schäfrar. Som om det är en egen ras eller speciella hundar. De brukar även kalla dom "Äkta schäfrar" eller "Den gamla sorten".

Hade varit lättare om de tittade på Groenendal eller Tervueres
Får jag bra betalt för dessa ?
12540951_634310350040241_5587176937038648730_n.jpg

Nu saknade dom visserligen ludd,men man kan inte få allt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama